شهرستان ها

کاهش ۸۰ درصدی تولید غلات در انگوت و گرمی

انگوت- نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اثر خشکسالی، جاری شدن سیل و تگرگ در انگوت و گرمی میزان تولید گندم و غلات تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی عصر سه شنبه در جریان بازدید از مراکز خرید گندم در انگوت اظهار کرد: این آمار کاهشی برای اهالی نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی به وجود آورده که انتظار می‌رود مسئولان امر به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در جبران خسارت کشاورزان در سریع‌ترین زمان ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: تولید سال گذشته شهرستان انگوت در محصول استراتژیک گندم بالغ بر ۱۲ هزار تن بوده که امسال این رقم به کمتر از ۲ هزار تن رسیده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان گرمی نیز تولید سال گذشته گندم ۲۰ هزار تن بوده که این میزان در سال زراعی جاری به کمتر از چهار هزار تن رسیده که یک کاهش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه معیشت مردم این مناطق با کشاورزی و تولید محصولات زراعی، دامی و باغی گره خورده در حال حاضر کمترین رونق را در این بخش شاهد هستیم و قطعاً در ماه‌های آینده مشکلات معیشتی و توان اقتصادی خانوارها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید از هم اکنون مسئولان و متولیان امر در کنار پرداخت تسهیلات بلند مدت و امحال وام‌های قبلی، سعی وافری را انجام دهند تا در کنار ساخت منازل و حل مشکلات روستاییان، دغدغه کشت پاییز را کشاورزان نداشته باشند.

اسماعیلی ضرورت تأمین بذر اولیه و مورد نیاز کشاورزان را برای کشت پاییزه یادآور شد و اضافه کرد: حتی کار به مرحله‌ای رسیده که کشاورزان توان تأمین و خرید بذر را ندارند و در این زمینه جهاد کشاورزی باید مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: ما باید از طریق مسئولان کشوری پیگیر تخصیص اعتبارات مناسب برای جبران خسارت سیل‌زدگان هستیم و انتظار می‌رود مدیران استانی و استاندار اردبیل نیز وعده‌های داده شده را به جد پیگیری کرده و تأمین این منابع را با هدف جبران خسارت سیل‌زدگان انجام دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با تلاشی همه‌جانبه تا آغاز فصل کشت و زرع زمینه خوب و امیدبخشی در تلاش مؤثر کشاورزان و زارعین منطقه فراهم آید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا