شهرستان ها

کاهش ۸ درصدی وقوع جرایم در زنجان با اقدامات پیشگیرانه  

زنجان- رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: با اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش ۸ درصدی وقوع جرایم در استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و احتمال بروز حوادث ناشی از استفاده مواد محترقه بر مراقبت و هوشیاری دستگاه‌های نظارتی بر امر کنترل و پیشگیری از وقوع جرم اهتمام مضاعف شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در خصوص تأمین و توزیع کالاهای اساسی مردم از جمله میوه شب عید با مشکلاتی مواجه بودیم، اظهار کرد: امسال باید نظارتها متفاوتر از سال گذشته باشد چنانکه مردم برای تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه اتخاذ برخی تصمیمات نادرست از سوی برخی دستگاه‌های متولی در نوسان قیمت کالاها تأثیر دارد، افزود: تلقی جامعه با این تصمیمات نادرست مبنی بر رها شدگی بازار است و مسئولان امر نظارت جدی بر قیمت کالاها ندارند بنابراین در این موضوع درک مشکلات مردم و انجام اقدامات مؤثر امری ضروری است چراکه بزرگترین سرمایه‌های نظام مردم هستند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برخورد با مسئولانی که در انجام وظایف مرتکب ترک فعل آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی شوند تأکید کرد و گفت: مراجع نظارتی با دقت به وظایف خود عمل کنند تا از تحمیل خسارت بر مردم ناشی از ترک فعل مسئولان جلوگیری شود.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به خرید فروش زمین‌های خارج از محدوده و تحمیل هزینه بر مردم توسط برخی تعاونی‌ها، گفت: زخم کهنه ای در شهر زنجان به نام زمین‌های خارج از محدوده که ناشی از عمل نادرست این تعاونی‌ها وجود دارد که با اقداماتشان مردم را به زحمت انداخته‌اند چرا که اصل این کار زمین خواری است و خود این کار فساد ایجاد می‌کند لذا دستگاه‌های متولی نظارتی نباید اجازه خرید زمین‌های خارج از محدوده را به تعاونی‌ها بدهند چرا که بعد از خرید این زمین‌ها خود تعاونی‌ها مدعی می‌شوند چرا به مشکلاتشان رسیدگی نمی‌شود که توجه به این امر ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: با اقدامات پیشگیرانه، وقوع جرایم در استان ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

دادستان مرکز استان زنجان از ایجاد قرار گاه جلب در دادسراهای سراسر استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این قرار گاه‌های جلب شاهد اقدامات بسیار خوب و مؤثری در حوزه جلب هستیم.

بهروز عباسی از سازش تعداد ۴۶۹ فقره پرونده سازش در اجرای احکام کیفری ویژه شورای حل اختلاف در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: از مجموعه پروندهای ارجاع شده به این شعبه ۳۰ درصد منجر به سازش شده است.

در ابتدای این جلسه سردار طراقیه فرمانده انتظامی استان از آمادگی نیروی انتظامی برای کنترل و پیشگیری از بروز حوادث در چهار شنبه آخر سال در استان خبر داد

وی همچنین در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات فرماندهی انتظامی استان در پیشگیری از وقوع جرم از اجرای طرح ویژه قرار گاه مبارزه با سرقت و دستگیری سارقین در فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در خصوص موضوع مهم نظارت بر بازار جلسات زیادی با حضور مدیران دستگاه‌ها برگزار شده و در پایان سال و عید نوروز نظارت بر بازار و قیمت کالاها با جدیت بیشتر از سوی دستگاه‌های نظارتی انجام خواهد شد.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه برخی نوسانات قیمت کالاها به صورت متمرکز و متأثر از سیاست‌های مستقیم واحد ارزی در سطح کشور است تأکید کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و با همکاری دستگاه‌های نظارتی در استان مشکلی در تأمین کالاها و کنترل قیمتها نداشته باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا