شهرستان ها

کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع  احقاق حق و اجرای عدالت  باشد

زنجان-رئیس کل دادگستری زنجان گفت: کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع  احقاق حق و اجرای عدالت  باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی با قضات محاکم عمومی و انقلاب زنجان با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات همکاران گفت: جایگاه و شأن کار قضاوت و قضا بسیار بالاست، چراکه کار ما در راستای اجرای عدالت و احقاق حق است و در انجام این رسالت خطیر بایستی از خدای متعال استعانت و از ائمه معصوم (ع) مدد گرفت.

رئیس‌کل دادگستری زنجان موضوع مهم اتقان آرا را از مباحث مهم در محاکم بیان کرد و گفت: در جلسه‌ای که با قضات دادگاه‌های تجدیدنظر استان داشتیم بعضی از قضات به‌ضرورت توجه بیشتر قضات محاکم به اتقان آرا داشتند که برای این امر نیازمند ارائه راهکار مؤثر هستیم که در ادامه با کمک همکاران این موضوع نیز برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام فرجی برحق با تأکید بر این موضوع که در خصوص کثرت ورودی پرونده به محاکم نباید منتظر دستورالعمل بود، گفت: با همفکری قضات و توجه به امر پیشگیری می‌توان در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ کرد و اعتقاد همه ما این است، کثرت پرونده و تراکم کار نباید مانع احقاق حق و اجرای عدالت باشد.

وی با اشاره به اینکه همکاران بررسی و رسیدگی به پروندها را معطوف به وقت اداری نکنند، اظهار کرد: رسیدگی به موقع و با دقت به پرونده ها انتظار ما است و در این خصوص همکاران بصورت شبانه روز تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری زنجان استفاده از دادرسی الکترونیکی در محاکم را در صرفه جویی در زمان، هزینه و جلوگیری از خطرات اعزام زندانی به محاکم بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از سیستم های نوین در امر دادرسی با ایجاد بستر های لازم با قوت دستور کار همکاران قرار گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا