شهرستان ها

کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های خراسان جنوبی برگزار شود

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های استان تاکید کرد و گفت: از متولیان امر خواستاریم زمینه برپایی این برنامه ها را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شنبه شب در نشست هم اندیشی مسئولان و فرماندهان بسیج دانشجویی استان بیان داشت: در شرایط فعلی برگ مهمی از صفحه ایران در حال ورق خوردن است و دشمن در جنگ شناختی و ادراکی تلاش می‌کند تصور ما از رویدادها، تصور مورد نظر او باشد.

وی با اشاره به اینکه غرب در حال از هم پاشیدن است، افزود: در گذشته مسئولان کشورهای غربی به طور آشکار از آشوب طلبان ایران حمایت نمی‌کردند اما امروز با وجود اینکه ترور کور اخیر را سازمان ملل محکوم کرده است، کشورهای غربی آن را محکوم نمی‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا در حال فرو پاشی است، گفت: گرانی و بهداشت در آمریکا بیداد می‌کند به طوری که در این کشور ۸۸۰ هزار نفر به آنفولانزا مبتلا شده‌اند و تاکنون ۳۶۰ نفر از آنها فوت کرده‌اند.

قناعت اظهار کرد: چین و روسیه هم اگر در مقابل آمریکا ایستاده‌اند به خاطر اعتماد به نفسی است که از ما گرفته‌اند و دولت لبنان با اتکای به حزب الله در مقابل زیاده خواهی‌های اسرائیل برای تغییر مرز آبی ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه غرب حرکت‌های انقلابی در کشورهای منطقه را در اثر نفوذ انقلاب در منطقه می‌داند، ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش فروش نفت و صادرات غیرنفتی و عضویت ایران در معاهده شانگهای هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اعلام اینکه تنها شش سال اقتصاد کشور دست نیروهای انقلابی بود، گفت: ۳۶ سال اقتصاد کشور در دست تکنوکرات ها بوده است.

مطالبات دانشجویان بررسی شود

قناعت با یاد آوری این نکته که در هیچ کشور دنیا جز ایران برای تعیین نوع حکومت و قانون اساسی رفراندم برگزار نمی‌شود، ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی باید با برنامه‌ریزی مناسب در دانشگاه‌های استان برگزار شود و خواستاریم مسئولان دانشگاه‌ها زمینه بر پایی این برنامه‌ها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید در شرایط فعلی برای تشکل‌های دانشجویی اهمیت قائل شویم و برای افزایش قدرت درک سیاسی نسل جوان تلاش کنیم، اظهار کرد: همچنین نیاز است استقرار نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ها به مطالبه تبدیل شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در دانشگاه فرهنگیان استان ۳۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است، گفت: در اولین فرصت توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه‌ها و تعدادی از دانشجویان برای بررسی مسائل موردنظر برگزار شود.

قناعت همچنین خواستار آن شد که در کار گروه دانشجویی نیز مطالبات دانشجویان بررسی شود.

گفتنی است در این نشست تعدادی از مسئولان بسیج دانشجویی استان نظرات و مطالبات خود را با استاندار در زمینه مسائل صنفی و مسائل روز در میان گذاشتند و در حاشیه هم، تعدادی دیگر از دانشجویان بسیجی مسائل مورد نظر را بیان کردند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا