شهرستان ها

کرمانشاه دارای ظرفیت های برجسته‌ای در حوزه شعر آئینی است

کرمانشاه- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمانشاه دارای ظرفیت‌های برجسته‌ای در حوزه شعر آئینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی شامگاه پنجشنبه در نخستین کنگره شعر آئینی «حضرت نوکر» و یادبود مرحوم مسلم مقدسی خادم الرضا و مداح اهل بیت (ع) که در شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر دارد که شعر آئینی یکی از موارد آن است.

وی افزود: باید قدر سرمایه‌های فرهنگی استان کرمانشاه را بدانیم زیرا اساتید برجسته‌ای در حوزه فرهنگ در استان حضور دارند که نمونه آن هیئت زنجیرزنان اشرفیان و قاری قرآن وحید نظریان است که به لحاظ کمی و کیفی در کشور ممتاز هستند و رهبر معظم انقلاب از تلاوت این قاری برجسته کرمانشاهی تقدیر کردند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم مسلم مقدسی که کنگره شعر آئینی حضرت نوکر به نام ایشان برپا شده از جمله افرادی است که زحمات بسیاری برای کرمانشاه کشید و کنگره شعر کردی مقاومت را برپا کرد و ویژگی اصلی ایشان این بود که با تمام افراد ارتباط برقرار می‌کرد و هنرمند به تمام معنا بود.

رشیدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات برجسته مرحوم مقدسی در کرمانشاه برپا کردن مراسم شام شهادت امیرالمومنین (ع) در ماه مبارک رمضان بود که سبب خیر و برکت در شهر کرمانشاه شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا