شهرستان ها

کسب رتبه برتر راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از کسب رتبه برتر راه و شهرسازی استان در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطا اله اکبری افزود: بر اساس نتایج و رتبه بندی نهایی شاخص‌های عمومی و ارزیابی عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، اداره کل راه و شهرسازی این استان موفق به کسب عنوان نخست کشور شد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان با کسب بیش از هزار و ۹۱۸ امتیاز از مجموع دو هزار امتیاز سقف امتیاز موفق به کسب وضعیت عالی و صدرنشین ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور در هردو بخش عمومی و اختصاصی شد.

وی با بیان اینکه مقوله ارزیابی عملکرد و بررسی نحوه فعالیت سالیانه هر دستگاه و یا سیستم فعال می‌تواند منجر به ایجاد رقابت، افزایش کارایی نیروی انسانی و همچنین پویایی مجموعه شود، تاکید کرد: تهیه نقشه راه، تدوین برنامه جامع و هدف گذاری نقاط دستیابی با توجه به اتکا به نیروی انسانی کارآمد و مؤثر در اجرای مأموریت‌های تعریف شده دستگاه، امکان ارزیابی‌ها را آسان و نتایج حاصله را قابل قبول می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در راستای دستیابی به اهداف ماموریت‌هایی محوله، اقدامات فنی و اساسی را انجام داده و قرار گرفتن در جمع سه استان برتر کشور و کسب عنوان نخست در همه شاخص‌های مورد ارزیابی نشان دهنده انتخاب صحیح مسیر و پایبندی به فرآیندهاست.

اکبری با اشاره به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بیان کرد: از آنجایی که تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل و حتی عرضه از تقاضا پیشی گیرد تا قیمت مسکن کاهش یابد و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف بویژه جوانان و زوج‌های جوان می‌توان قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند این استان با تأمین اراضی مورد نیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده و نیز روند اجرای مطلوب ساخت واحدهای این طرح در تمامی شهرها پیشتاز اجرای این طرح در کشور بشمار می‌رود.

وی تاکید کرد: این اداره کل با اجرای پروژه‌های کلان بزرگ‌راهی در سال‌های اخیر که در تاریخ استان نظیر نداشته، توانسته به عنوان یکی از فعال‌ترین حوزه‌های اقتصادی این خطه ضمن کاهش هزینه و زمان سفرهای بین شهری، مصرف سوخت و تلفات انسانی به رونق و شکوفایی کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق کشور کمک قابل توجه کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: این اداره کل علاوه بر حوزه مسکن و راه با ساماندهی اراضی دولتی و تدوین طرح‌های توسعه معماری و شهرسازی و نیز توسعه محیط کالبدی شهر زاهدان توانست در عرصه توسعه استان و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قدم‌های جدی بردارد.

اکبری خاطر نشان کرد: به دست آوردن موفقیت‌های گوناگون و کسب رتبه‌های نخست برای مجموعه راه و شهرسازی نشان داد می‌توان در شرایط کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی برای خدمت به مردم از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا