شهرستان ها

کسب رتبه سوم کشوری در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

اردبیل- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بر اساس ارزیابی کارآیی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل در بین استان‌ها، در رتبه سه قرار گرفت.

رحیم یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جایگاه استان اردبیل در مسابقات ملی مهارت، برای اولین بار به رتبه سوم کشوری ارتقا یافت.

وی با اشاره به اهمیت مسابقات ملی مهارت در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هر ساله مسابقات ملی مهارت را با هدف تلاش برای تقویت روحیه خودباوری در جوانان، ایجاد خلاقیت و نوآوری در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگ‌سازی و ایجاد بستری مناسب برای رقابت سالم و توسعه کارآفرینی، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ارائه فرصتی برای نمایش توانمندی و شایستگی جوانان، ایجاد ساز و کارهای لازم برای بالا بردن مهارت‌های ملی در سطح بین‌المللی و برقراری تعامل بین نیروی کار و محیط دنیای واقعی کار برگزار می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت اشاره کرده و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم، جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، صنایع و صنوف برای مشارکت هر چه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت را از مهم‌ترین اهداف برشمرد.

به گفته یونسی فراهم کردن فرصت رقابت سالم میان جوانان کشور، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت، ارتقای کیفیت استانداردهای آموزش مهارت در کشور، به‌روزرسانی زیرساخت‌ها، فناوری‌ها و نظام آموزش مهارتی، به‌روزرسانی و ارتقای شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای افراد جویای کار و شاغلین جامعه هدف، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین شاغلین و بنگاه‌های اقتصادی، افزایش بهره‌وری آموزش‌های مهارتی از دیگر اهداف این رقابت‌ها بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت افزود: بر اساس شاخص ارزیابی کارآیی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل در بین استان‌ها، با میانگین امتیاز مدالی ۱.۶۷ در رتبه سوم کشوری قرار گرفت که در طول ۲۰ دوره مسابقات ملی مهارت بی‌سابقه است.

یونسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی یاد شده شاخص عملکرد بر اساس سه معیار تعداد رقابت‌کننده، میانگین امتیاز مدال و میانگین امتیاز تیمی محاسبه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل این موفقیت بزرگ را مرهون تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی کارکنان و مربیان درون سازمانی و برون سازمانی آموزش فنی و حرفه‌ای استان برشمرد و از زحمات آنها تقدیر و تشکر کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا