شهرستان ها

کشاورزان از تهیه خودسرانه سموم کشاورزی خودداری کنند

اهواز- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان بدون توصیه کارشناسان و کلینیک‌های گیاه پزشکی از استفاده از سموم خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناجی شهیب زاده عصر امروز یکشنبه در نشست ستاد فنی کشت‌های پاییزه در استان خوزستان بیان کرد: دو بیماری زنگ زرد و سپتوریا دو بیماری مهم گندم هستند که در سال زراعی گذشته با توجه به بارندگی‌ها، مه صبحگاهی و درجه حرارت پایین احتمال این بیماری در مزارع استان افزایش یافته است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: ۲۳۰ هزار هکتار از مزارع استان علیه بیماری مذکور عملیات پیشگیرانه و ۸۹ هزار هکتار مبارزه به صورت کانون کوبی انجام شد؛ همچنین کشاورزان باید در سال‌جاری این دو بیماری را جدی بگیرند و عملیات پیشگیرانه انجام شود.

وی با بیان اینکه بعضی از کشاورزان بدون توجه و مشورت با کارشناسان سموم مورد نیاز را از فروشگاه‌ها تهیه و خودسرانه مصرف می‌کنند، تاکید کرد: کشاورزان بدون توصیه کارشناسان و کلینیک‌های گیاه پزشکی از استفاده از سموم خودداری کنند.

شهیب زاده به عملیات مبارزه در سطح ۲۱ هزار هکتار از مزارع خوزستان در سال گذشته علیه سوسک سیاه و قهوه‌ای اشاره و اضافه کرد: اگر تناوب در مزارع آلوده رعایت نشود موجب افزایش آفات و خسارات جدی به‌خصوص در مزارع دیم خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال زراعی گذشته علف هرز گل جالیزی در استان گزارش شده به کشاورزان توصیه می‌شود در نقاط آلوده به علف هرز تا حد امکان کلزا کشت نکنند.

شهیب زاده گفت: بر اساس هشدارهای فائو و سازمان حفظ نباتات کشور احتمال ورود ملخ صحرایی در دی و بهمن ماه امسال وجود دارد و به همین دلیل باید نظارت‌ها در این خصوص بیشتر شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا