شهرستان ها

کشاورزی در قزوین باید به سمت کاشت بذور هیبریدی سوق پیدا کند

قزوین- رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه کشاورزی در استان قزوین باید به سمت کاشت بذور هیبریدی سوق پیدا کند، عنوان کرد: خودکفایی در این حوزه باعث خنثی سازی تهدیدات خارجی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از ۵۱ طرح تولیدی کشاورزی در قزوین که به صورت همزمان انجام شد از نیاز این استان به ۶۰ ایستگاه سنجش مجازی خبر داد و اظهار کرد: برای توسعه تولیدات کشاورزی باید این نیاز عمده برطرف شود.

وی با بیان اینکه پایش حضوری اراضی کشاورزی ممکن نیست بیان کرد: پایش و رصد مجازی اقلیم و اراضی استان قزوین نیازمند ایجاد ۶۰ ایستگاه سنجش مجازی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه قزوین در طرح کشت و شبکه نوین آبیاری در سطح کشور جزو استان های شاخص محسوب می شود، ادامه داد: بدون شک با حدنگاری پهنه های استان نیز شاهد رشد تولید کشاورزی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کشاورزی در استان قزوین باید به سمت کاشت بذور هیبریدی سوق پیدا کند، عنوان کرد: خودکفایی در این حوزه باعث خنثی سازی تهدیدات خارجی می شود.

عطایی در پایان یادآور شد: اجرای الگوی کشت تنها راه افزایش تولید و خودکفایی کشور نیست و برای تحقق این امر باید نگاهی همه جانبه داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا