شهرستان ها

کشاورزی قراردادی در خوزستان اجرا می‌شود

اهواز- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزی قراردادی با رویکرد و دیدگاه مصونیت محصول و توانمندسازی کشاورزان در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کشت قراردادی در خوزستان اظهار کرد: کشاورزی قراردادی در استان باید با تمام اجزا اجرایی شود چرا که اجرای کشاورزی بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به امتیازات کشت قراردادی در خوزستان برای کشاورزان اشاره کرد و افزود: از جمله مزایای کشت قراردادی می‌توان به اختصاص ۲۰ درصد بیمه برای محصولات گندم، کلزا و جو، پرداخت ۱۵۰ هزار تومان یارانه دولتی حمل و نقل به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز و مصونیت محصول در برابر عوامل خسارت‌هایی که تحت پوشش بیمه قراردادی هستند، اشاره کرد.

سید احمدی با بیان اینکه کشاورزان با بیمه کردن محصولات خود استرس از دست رفتن دسترنج خود را نخواهد داشت، گفت: کشاورزی قراردادی با رویکرد و دیدگاه مصونیت محصول و توانمندسازی کشاورزان در استان خوزستان اجرا می‌شود.

وی به سطح مصوب ابلاغی کشت قراردادی در خوزستان اشاره و اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶۷۱ هزار هکتار سطح ابلاغی کشت قراردادی برای محصولاتی از جمله گندم آبی و دیم، کلزا آبی و دیم و جو آبی و دیم به استان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان بر پیگیری بیش از پیش کشت قراردادی در استان تاکید و تصریح کرد: ۱۵ دی ماه پایان زمان کشت قراردادی در استان خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا