شهرستان ها

کشتار غیر بهداشتی دام در نوبران و غرق آباد برچیده شد

ساوه- رییس اداره دامپزشکی ساوه گفت: با پیگیری اداره دامپزشکی و سایر دستگاه های مرتبط کشتار غیر بهداشتی دام در نوبران و غرق آباد برچیده شد.

مهدی کلانتر قریشی هرندی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت آماده سازی زیر ساخت مناسب در کشتارگاه غرق آباد گفت: از ابتدای سال جاری علی رغم پیگیرهای دستگاه ذیربط از جمله دامپزشکی، عرضه گوشت قرمز بدون مهر و لیبل دامپزشکی در قصابی‌های شهر نوبران ارائه می‌شد که به صورت غیر مجاز و بدون نظارت بهداشتی کشتار و آماده سازی شده بود.

رئیس اداره دامپزشکی ساوه افزود: مساله خطر انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سل، شاربن و… را افزایش می‌داد.

کلانتری قریشی هرندی گفت: با پیگیری مکرر و بازرسی‌های بهداشتی توسط پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان ساوه و برگزاری جلسات توجیهی و آموزش و برخورد قضائی با متخلفان و همکاری دستگاه‌های مرتبط و همچنین آماده سازی زیر ساخت مناسب در کشتارگاه غرق آباد کشتار به صورت بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از سردخانه گذاری با خودروی یخچال دار حمل و در قصابی‌ها تحویل داده می‌شود و شاهد عرضه گوشت قرمز بهداشتی و دارای مهر دامپزشکی با تاریخ تولید و مصرف مشخص در همه قصابی‌های شهر نوبران و غرق آباد هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا