شهرستان ها

کشت گونه های بومی و گرمسیری در هفته منابع طبیعی مدنظر است

بندرعباس – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: کشت گونه های بومی و گرمسیری در هفته منابع طبیعی مدنظر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدنور موسوی گفت: امسال در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در هفته منابع طبیعی گونه‌های جنگلی و گرمسیری مدنظر است.

وی افزود: اطلاع رسانی برنامه‌ها مهم است وباید به موقع انجام شود. مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است و تمرکزمان بر ایجاد شورونشاط اجتماعی در جامعه در روز ۱۵ اسفند ماه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: کار توزیع نهال از روز ۲۲ بهمن در سراسر استان آغاز شده است و همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

موسوی تاکید کرد: برنامه‌های این هفته باید باشکوه‌تر از هرسال باشد تا مشارکت حداکثری مردم را داشته باشیم. طرح‌ها باید برای مردم منفعت داشته باشدتا بتوانیم مشارکت حداکثری داشته باشیم. رده‌های تولید باید تماماً مردمی باشد تا بتوانیم طرح را با موفقیت پیش ببریم.

موسوی گفت: سیستم‌های آبیاری باید مکانیزه باشد تادر امور تسریع شودبنابراین تمام زیرساختها وظرفیت های مورد نیاز این طرح باید شناسایی و آماده سازی شده تا بتوانیم در اجرا موفقیت خوبی کسب کنیم.

وی افزود: از گونه گز به عنوان بادشکن هم می‌توان استفاده کرد تولید چوب خوبی هم دارد بنابراین شرایط باید مهیا شود تا مشارکت مردم هم افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان با اشاره به مشکلات موجود پیش روی این طرح افزود: کمبود اعتبارات با پیشرفت کار باید برطرف شود و از ظرفیت‌ها باید به نحو احسن استفاده کرد.

وی گفت: مردم امروزه دنبال کار زراعت چوب هستندچون اقتصادی و زود بازده است بنابراین اکالیپتوس بازار فروش خوبی دارد دراین مسیر هم نکت فنی و تخصصی مراحل کشت و مراقبت به خوبی رعایت شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا