شهرستان ها

کشف و ضبط ١۵ قبضه اسلحه در مناطق حفاظت‌شده لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از کشف و ضبط ١۵ قبضه اسلحه در مناطق حفاظت‌شده این استان از متخلفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سالاروند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اداره کل و شهرستان‌ها طی گشت و کنترل در راستای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی شکار و صید، موفق شدند در هفته گذشته ١۵ قبضه اسلحه در مناطق تحت مدیریت استان از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط کنند.

وی، افزود: اسلحه‌های کشف شده از متخلفین در شهرستان دلفان سه قبضه، در شهرستان دورود یک قبضه و در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» یک قبضه به همراه چهار عدد فشنگ و سه تخته تور سالیک و پنج عدد لنسر، در پناهگاه حیات وحش «سفیدکوه» ازنا یک قبضه در منطقه شکار و صید ممنوع «گرین» شهرستان سلسله شش قبضه و تعدادی فشنگ و در منطقه شکار و صید ممنوع «هشتاد پهلو» خرم آباد سه قبضه به همراه ۴۵ عدد فشنگ بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان، بیان داشت: علاوه بر اسلحه‌های کشف شده از این متخلفین زیست محیطی، در شهرستان‌های دلفان چهار قطعه کبک و کبوتر وحشی، در دورود سه قطعه کبوتر جنگلی، در منطقه شکار و صید ممنوع «گرین» سلسله لاشه شش قطعه کبوتر و یک قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شده است.

کشف و ضبط ١۵ قبضه اسلحه در مناطق حفاظت‌شده لرستان

سالاروند، گفت: پرونده همه متخلفین پس از تنظیم صورت جلسه اولیه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد و ادوات کشف شده از آن‌ها تا پایان صدور رأی قطعی به صورت‌امانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان باقی می‌ماند.

وی، ضمن تشکر از همکاران خدوم محیط‌بان در دستگیری متخلفین زیست محیطی، از تمامی دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی آن را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا