شهرستان ها

کشف ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان کرمانشاه

کرمانشاه- معاون فروش و خدمات مشترکین برق کرمانشاه از کشف ۵۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان کرمانشاه خبر داد.

احسان مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های شهروندان و تلاش همکاران شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، نیروهای انتظامی و قضائی تعداد ۵۳ مرکز غیرمجاز رمز ارز شناسایی شدند که منجر به کشف ۵۰۰ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان شد.

وی با توجه به سهم بالای مصرف دستگاه‌های ماینر و فشار مضاعف به شبکه توزیع برق، کشف مزارع و اماکن غیرمجاز تولید رمز ارز از برنامه‌های مهم این شرکت است، تصریح کرد: مراکز شناسایی شده به تفکیک تعرفه مربوط به بخش صنعتی، خانگی و عمومی است که نکته مهم این است دستگاه‌های استخراج رمز ارز تأثیر زیادی بر افزایش مصرف برق در کشور دارند و روند مصرف را در روزهای گرم سال بیشتر هم می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین برق کرمانشاه رمز ارزهای غیرمجاز را عامل افزایش بار شبکه برق دانست و گفت: میزان توان مصرفی مراکز کشف شده معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۷۹ کیلو وات است.

مهدوی بیان کرد: هر دستگاه ماینر در هر ساعت معادل ۵.۲ کیلوات برق مصرف می‌کند که علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع برق، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون سه مجوز برای فعالیت استخراج رمز ارز در استان کرمانشاه صادر شده که بر اساس دستور العمل های شرکت توانیر در اوج پیک بار تابستان و زمستان هیچگونه فعالیتی ندارند.

معاون فروش و خدمات مشترکین برق کرمانشاه اضافه کرد: لازم است کسانی که مبادرت به این کار می‌کنند برای اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند زیرا در غیر این صورت با شناسایی، دستگاه‌های آنها جمع آوری و تحویل مراجع قضائی خواهد شد و بنا بر مقررات نسبت به معدوم سازی آنها اقدام می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا