شهرستان ها

کشورهای غربی از نفوذ اسلام ناب در بین مردم واهمه دارند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، گفت: کشورهای غربی از نفوذ اسلام ناب در بین مردم واهمه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد با اشاره یه هتک حرمت قرآن در کشور سوئد، اظهار کرد: کار قرآن روشنگری در جامعه است و بعد از گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال به نیازهای انسان پاسخ می دهد و کشورهای غربی در مقابل قرآن کسی نیستند و اینها از آینده و تاثیرگذاری اسلام و قرآن واهمه دارند و از اسلام سیلی خورده اند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری اصرار بر کار فرهنگی دارند به دلیل آن است که سایر کشورها و دشمنان ما امروز در حال کار فرهنگی و تبلیغاتی هستند و هیچکس مانند اسلام دارای افراد صاحب فکر و اندیشه نیست.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ۱۲ بهمن ماه سالروز روز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور است، تصریح کرد: امام راحل (ره) برای پیروزی انقلاب سال‌ها تبعید و رنج زیادی را متحمل شد تا سرانجام انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تنها هدف وی پیروزی اسلام بود و در پاریس ده‌ها مصاحبه کردند و انقلاب را معرفی کردند و رسانه‌های بیگانه تاریخ را به درستی روایت نمی کنند.

علما با اشاره به اینکه رهبری دائماً بر جهاد تبیین تاکید دارند، خاطر نشان کرد: در دهه فجر باید اسلام و انقلاب را تبیین کنیم و اساتید و معلمان نقش ارزنده‌ای دارند تا نسل جوان بدانند از کجا به کجا رسیدیم زیرا زمانی کشور پا زیر سلطه آمریکا و انگلیس قرار داشت.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با تکیه بر ایمان به خدا و پشتوانه مردمی قیام کرد و در مقابل آمریکا ایستاد و آنها گفت هیچ غلطی نمی توانید انجام دهید و تنها با پشتوانه اسلام این سخنان را مطرح می کردند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از وظایفی که رهبر معظم انقلاب برای سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کردند رشد فکری است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا