شهرستان ها

کلاهبرداری اینستاگرامی با جعل حساب کاربران در زنجان

زنجان–رییس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد اکانت جعلی به نام افراد سرشناس اقدام به کلاهبرداری 25 میلیارد ریالی کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد موسوی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی معلوم شد شخصی به هویت نامعلوم با ایجاد اکانت جعلی و مشابه اکانت شاکی، با ارسال پیام به مخاطبین و درخواست واریز وجه از آنها، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم که اهل و ساکن استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر جرم خود شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، بیان کرد با شناسایی افراد معتبر در اینستاگرام و ایجاد اکانت جعلی به نام آنها و به بهانه نیاز مبرم مالی با ارسال شماره کارت بانکی، از دنبال کنندگان و اقوام قربانیان درخواست واریز وجه می‌نمودم.

سرهنگ موسوی افزود: متهم در اظهارات خود به بیش از ۸۰ فقره کلاهبرداری به ارزش مالی ۲۵ میلیارد ریال با این شگرد اعتراف و ضمن ابراز پشیمانی، انگیزه خود را از این اقدام کسب مال نامشروع از این طریق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و ایجاد هویت‌های مجازی جعلی قربانیان خود در صدد فریب و کلاهبرداری می‌باشند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با چنین پیام‌هایی حتماً با فرد مورد نظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه یا ارسال مدارک و اسناد هویتی کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه کاربران در صورت اطلاع از حساب کاربری جعلی به نام خودشان، بلافاصله موضوع را از طریق پیامک به کلیه مخاطبین اطلاع رسانی کرده تا از واریز وجه به حساب کلاهبرداران خودداری کنند، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کشف ۲۵ تن آرد فاقد مجوز در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در پی توقیف یک دستگاه کامیون باری از توقیف ۲۵ هزار کیلو گرم آرد فاقد مجوز خبر داد.

سرهنگ بدری گفت در پی رصد محورهای مواصلاتی استان؛ مأموران دایره اطلاعات این پلیس یک دستگاه کامیون باری را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون مقدار ۲۵ تن آرد فاقد مجوز به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان در خاتمه تصریح کرد: با نظر مقام قضائی آرد به اداره غله تحویل و یک نفر متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا