شهرستان ها

کمال انسان در رسیدن به لقای الله است

بهشهر- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از آثار توحیدی این است که انسان حق متعال را سلطان عالم بداند و کمال انسان در رسیدن به لقای الله است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی شامگاه جمعه در سخنرانی در روستای پاسند بهشهر با اظهار اینکه بزرگان اهل معنا و مفسران بر این عقیده هستند که همه در مسیر لقای پروردگار هستیم، افزود: به فرمایش حضرت علی (ع) امروز روز عمل و فردای قیامت روز نتایج عمل است.

وی با عنوان اینکه با ارشاد قرآن کریم حیات طیبه را درپیش داریم، گفت: حیات دنیا نسبت به آخرت به مثابه یک نقطه است و انسان‌های مؤمن حیات طیبه پیدا می‌کنند و همه ما دنبا ل آن هستیم.

وی با اظهار اینکه قرآن کتاب حق و سخن خداوند عین حق است، تصریح کرد: طبق فرمایش قرآن کریم، کسانی که به یاد خداوند باشند، عاقل هستند و باید حواسمان باشد که چه چیزی تحصیل می‌کنیم.

آیت الله لاریجانی با تاکید براین که انسان باید در مسیر حیات طیبه حرکت کند، افزود: انسان اگر می‌خواهد با نور حق حرکت کند باید ایمان بیاورد و تقوا داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان اینکه انسان در زندگی بر سر دوراهی‌های مختلف واقع می‌شود، گفت: برای انسان باتقوا حق تعالی نوری قرار می‌دهد تا مسیر برایش روشن شود.

وی با اظهار اینکه انسان به دنیا آمده است تا به کمال برسد، تصریح کرد: یکی از آثار مهم نگاه مهم توحیدی این است که انسان حق متعال را سلطان عالم بداند و باور کند که تنها حقیقت اصیل عوالم وجود، خداوند است.

وی از ماه رجب به ماه استغفار و بخشش یاد کرد و گفت: این ماه ریسمانی برای رسیدن به خداوند باری تعالی است زیرا انسان دنبال کمال است.

آیت الله لاریجانی با عنوان اینکه کمال در رسیدن به خداوند متعال است، گفت: دنبال نور باشیم و هر قدم در راه اصلاح گام برداریم، در مسیر حق بیشتر قرار می‌گیریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا