شهرستان ها

کمبود زیرساخت های آموزشی در شهرستان بهمئی

یاسوج_ امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: بهمئی از کمبود زیرساخت های آموزشی رنج می برد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: شهرستان بهمئی از لحاظ امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و فضای آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان از کمبودهای محسوس و بسیار زیادی رنج می‌برد.

وی ابراز داشت: لازم است مسئولان کشوری و به ویژه وزارت آموزش و پرورش در جهت رفع نیازها و کمبودها اقدامات اساسی انجام دهند.

امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ۹۰۰ معلم در سنگر تعلیم و تربیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را انجام می‌دهند.

صلواتی تصریح کرد: این منطقه سرشار از استعدادها و ظرفیت‌ها است، اما از کمبود امکانات و محرومیت رنج می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: «لیکک» یکی از مناطقی است که بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد، اما تنها ۱۰ مدرسه دو شیفت دارد، به گونه‌ای که در هر شیفت مدرسه بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۵۰ دانش‌آموز حضور دارند و همین موضوع باعث شده تا دانش‌آموزان با سخت‌ترین شرایط تحصیل کنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی عنوان کرد: مدارس کاردانش و فنی‌حرفه ای امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ندارند و دانش‌آموزان از کمترین امکانات و تجهیزات آموزشی در این مدارس محروم هستند.

وی افزود: در: سرآسیاب» نیز معلمان برای تدریس از کمبود امکانات رنج می‌برند، زیرا مدارس هوشمند شده‌اند اما امکانات تدریس هوشمند برای دانش‌آموزان و معلمان وجود ندارد.

صلواتی گفت: نکته مهم این است که برای پیشرفت هر جامعه‌ای زیربنای همه نهادها، آموزش و پرورش است و مسئولان نظام، کشوری، استانی و خاصه آن‌ها وزیر آموزش و پرورش به حرمت مردم این شهرستان که ۶۰ درصد آن‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند و گرفتاری‌های زیادی دارند، باید چاره اندیشی کنند.

امام جمعه بهمئی تصریح کرد: وضعیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزش و پرورش بهمئی ناراحت کننده است و دل همه را به درد می‌آورد، زیرا منطقه‌ای سرشار از استعدادها و ظرفیت‌ها بوده، اما از کمترین امکانات محروم است.

حجت‌الاسلام صلواتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: از معاون وزیر آموزش و پرورش دعوت شده تا از نزدیک در جریان کمبودها و محرومیت‌های حوزه آموزش و پرورش در این شهرستان قرار بگیرد و فکر و راه حل اساسی برای دانش آموزان این شهرستان داشته باشد.

وی افزود: این شهرستان ۳۰۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد و به جهات دیگر با استان خوزستان هم مرز است. فقر، محرومیت، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و… روز به روز در این شهرستان افزایش می‌یابد و بیشتر نمود پیدا می‌کند.

صلواتی گفت: لازم است تا اقداماتی جهادی در حوزه امکانات و تجهیزات مورد نیاز مدارس و تدریس معلمان در این شهرستان محقق شود.

خطیب جمعه شهرستان بهمئی تصریح کرد: به عنوان امام جمعه این شهرستان، تمام ظرفیت‌های نهاد امامت جمعه، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، مسئولان شهرستانی، شورای تأمین و… را برای کمک به بهبود وضعیت و ساماندهی آموزش و پرورش به‌کار گرفته‌ام، اما به تنهایی مشکلات حل نمی‌شود و نیاز به حمایت مسئولان کشوری و از جمله وزارت آموزش و پرورش دارد تا نگاه ویژه‌ای به بهمئی داشته باشند و بتوانند در جهت رفع مشکلات اقداماتی را اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام صلواتی در پایان افزود: شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مردمانی با سابقه تاریخی مبارزه با رژیم شاه و پیروی از خط امام و تقدیم ۱۲۵ شهید به انقلاب، شایسته امکانات و خدماتی بهتر بوده و لازم است تا مسئولان کشوری و استانی در جهت رفع کمبودها و محرومیت‌های این شهرستان تدابیر ویژه‌ای بیاندیشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا