شهرستان ها

کمبود فضای آموزشی چالش جدی پیش روی دانش آموزان ساوجی

ساوه- مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: کمبود فضای آموزشی چالش جدی پیش روی دانش آموزان ساوجی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر قراخانلو صبح شنبه در نشست خبری که در محل آموزش و پرورش ساوه برگزار شد، گفت: علی رغم مشکلاتی که سال‌های گذشته به دلیل کرونا وجود داشت، در راستای روشنگری کادر آموزشی و دانش آموزان ۱۶۳ کارگاه، همایش و کلاس‌های جبرانی در سطح مدارس و هنرستان‌های این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی در سطح شهرستان ساوه، افزایش سالانه جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجرپذیر بودن است، این مسئله باعث شده همیشه چالش جدی کمبود فضای آموزشی در این شهرستان را داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: در سال جاری برگزاری آزمون و همچنین تصحیح اوراق به صورت کاملاً الکترونیک برای بیش از ۲ هزار داوطلب و همچنین اجرا طرح اوقات فراغت برای بیش از ۵ هزار دانش آموز بود.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان ساوه گفت: در تابستان امسال آمار دانش آموزان برای طرح اوقات فراغت بیش از ۱۰ هزار نفر بود اما به دلیل کمبود فضا حدود ۵ هزار نفر موفق به شرکت در طرح اوقات فراغت شدند.

قراخانلو گفت: در آموزش متوسطه فنی حرفه‌ای و کاردانش در بخش توازن رشته‌ای و هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های مهارت محور ساوه رتبه نخست استان را از آن خود کرده و طی سه سال اخیر هر سال یک هنرستان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه خروج نیروی غیربومی یکی از چالش‌های پیش رو آموزش و پرورش شهرستان ساوه است، گفت: هرساله در حوزه آموزش و پرورش جذب نیروی خوبی داریم اما بخاطر غیر بومی بودن و انتقال آنان به شهرهای دیگر مجبور جذب نیروهای حق التدریس هستیم.

قراخانلو گفت: ۴۷ ریال اعتبار به این موضوع تخصیص داده شد اما به دلیل افزایش بالای جمعیت دانش آموزی این رقم جوابگو تأمین تجهیزات نیست.

مدیر آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: سال گذشته سه مدرسه در نقاط مختلف شهر ساوه و روستاها به بهره برداری رسید اما امسال برای سال تحصیلی جدید پروژه‌ای برای بهره برداری نداریم و پیش بینی می‌شود فضاهای در دست ساخت به سال تحصیلی بعدی برسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا