شهرستان ها

کمبود نیروی حفاظتی معضل منابع‌طبیعی زنجان در انجام ماموریت‌ها

زنجان-فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: یگان حفاظت منابع‌طبیعی در انجام ماموریت با کمبود نیروی حفاظتی مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس عباسی ظهر شنبه در جلسه حفاظت از منابع طبیعی استان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این یگان، اظهار کرد: بر اساس طرح ساماندهی نیروها و با توجه به نیاز در شیفت کاری در عرصه‌های ملی استان، به تعداد ۸۵ نفر نیرو نیاز داریم تا عرصه‌های منابع‌طبیعی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این مشکلات مانع انجام ماموریت‌ها در حفاظت از عرصه‌های ملی نخواهد شد، تصریح کرد: طی هفت ماهه امسال تعداد ۴۸۴ فقره به وسعت ۲۵۷۶ هکتار برای متخلفان پرونده قضایی در استان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در همین راستا ۸۰ مورد در محل اقدامات پیشگیرانه معمول و مانع تصرف ۲۱۸ هکتار از اراضی ملی شده است، افزود: همچنین ۱۱۰ مورد اجرای احکام قضایی به وسعت ۳۸۲ هکتار در عرصه‌های ملی استان صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در با اشاره به اینکه با توجه به افزایش گرمای بیش از حد در تابستان امسال و سهل‌انگاری برخی افراد در مراتع، ۶۲ مورد گزارش آتش‌سوزی از طریق سامانه ۱۵۰۴ دریافت شد، ادامه داد: خوشبختانه با حضور بموقع از بسط و گسترش آتش‌سوزی در مراتع جلوگیری به عمل آمد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا