شهرستان ها

کمربندی شرق قزوین در هفته دفاع مقدس به‌بهره‌برداری می‌رسد/ خسارت باغستان به حداقل رسید

در بازدید از پروژه کمربندی شرق قزوین عنوان شد که بیشتر کارهای مربوط به آن انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در هفته دفاع مقدس به‌بهره‌برداری برسد.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پروژه کمربندی شرق یکی از ابرپروژه در شهر قزوین است که با افتتاح آن جنوب و شمال شهر قزوین به هم متصل می‌شود و در کاهش بار ترافیکی داخل شهر تاثیرگذار است.

میراحسان میرزاده در بازدید از این پروژه که توسط شهرداری و شورای شهر قزوین برنامه‌ریزی شده بود، گفت: این پروژه از تیر ماه ۹۶ آغاز به کار کرده و از میدان شورا تا پل قدس ۵.۱ کیلومتر با عرض ۴۰ متر است.

مدیر پروژه کمربندی شرق ادامه داد: در این پروژه به عرض ۱۰ متر مسیر جاده سلامت برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری درنظر گرفته شده، همچنین فضای سبز و واحد مادر و کودک هم در پنج نقطه درنظر گرفته شده، ۵۰ متر هم فضای ساماندهی رودخانه باراجین است.

وی عنوان کرد: مجموع مسیری که احداث می‌شود ۱۲ کیلومتر است، برای آن یک‌هزار میلیارد تومان هزینه شده و برنامه‌ریزی شده تا در شهریور ماه به بهره‌برداری برسد.

این مسئول یادآور شد: همچنین برای تامین حق آبه باغستان در پایین دست یک‌هزار و ۵۰۰ متر کانال‌کشی شده است.

کمربندی شرق با مالیات شهروندان ساخته شد

شهردار قزوین هم درباره این پروژه گفت: با بهره‌برداری از این پروژه شمال و جنوب شهر در ۱۲ دقیقه بدون چراغ طی می‌شود.

مهدی صباغی ادامه داد: هر روز حدود ۷۲ هزار نفر از شهرها و شهرستان‌های اطراف برای تردد و رسیدن به محل کار وارد چهارراه ولی‌عصر می‌شدند و ترافیک ایجاد می‌شد، این پروژه این مشکل را حل خواهد کرد، همچنین مسیرهای دسترسی به مناطق مختلف هم در این پروژه طراحی شده است.

وی عنوان کرد: دو کیلومتر از مسیر این پروژه پیش از این ساخته شده بود اما به دلیل برخی معضلات در باغستان و فضای سبز راکد مانده بود، نکته مهم این است که من فرزند باغ هستم و من و خانواده‌ام از باغستان ارتزاق کرده‌ایم و نابودکننده باغ نبودیم و سعی شده با تغییر مسیر آسیب به باغستان به حداقل برسد.

صباغی تاکید کرد: این ابرپروژه از محل مالیات مردم ساخته شده و باعث سرافزای همه مردم قزوین خواهد بود و پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

وی عنوان کرد: برای ساخت این پروژه یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده، اعتبار تملک‌ها هم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

صباغی گفت: توسعه شهر تاکنون شمالی-جنوبی بوده و از محور شرق به غرب غافل بودیم و برای همین پروژه‌هایی در این راستا تعریف شده است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا