شهرستان ها

کم‌فروشی در چهارمحال و بختیاری کمتر از ۵ درصد است

شهرکرد_ مدیر کل اداره استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: کم‌فروشی در چهارمحال و بختیاری کمتر از ۵ درصد است و آن هایی که مرتکب کم فروشی می شوند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پژوهش مدیر کل اداره استاندارد چهارمحال و بختیاری صبح یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در بسته تحولی ۳ محور اصلی وجود دارد، اظهار کرد: استاندارد سازی، اعتبار سنجی و توسعه فناورانه و هوشمند سازی ۳ محور اصلی در بسته تحولی است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه لازم است کیفیت در تولید محصولات بالا رود که رضایتمندی مردم را نیز به دنبال داشته باشد.

پژوهش با اشاره به اینکه در راستای تولیدات باید استانداردهای لازم صورت گیرد گفت: افزایش ارتقا کمی و کیفی تولیدات و رضایتمندی مردم بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید تحول در کمیت و کیفیت محصولات ایجاد کنیم تا نسبت به محصولات ایرانی اعتماد صورت گیرد.

پژوهش با اشاره به اینکه باید رشد تولیدات کیفی بالا رود و پایدار نیز باشد گفت: پایداری تولیدات باکیفیت، بسته به رصد و نظارت‌های اداره استاندارد می‌باشد.

وی اظهار کرد: محصولات از لحاظ ایمنی و بهداشت باید دارای ارزش باشد و امسال با اولویت قرار دادن در حفظ بهداشت کیفیت و سلامتی به دنبال رضایت مردم هستیم.

پژوهش حمایت از تولیدات دانش بنیان را نیز مهم عنوان کرد و گفت: در جهت حمایت از تولیدات داخلی، شرکت‌های دانش بنیان نیز در صورت رعایت استانداردهای لازم حمایت می‌شوند.

وی به جلوگیری از کم فروشی و خالص فروش محصولات نیز اشاره کرد و گفت: ۳۹ درصد کم فروشی داشته‌ایم که با طرح رصد سازمان، میزان کم فروشی به ۲۲ درصد کاهش پیدا کرد، این روند ادامه دارد و باید به ۱۰ درصد برسد.

پژوهش ادامه داد: میزان کم فروشی‌ها باید کمتر از ۵ درصد باشد و آن‌هایی که مرتکب کم فروشی می‌شوند به مراجع قضائی معرفی و جلو آنها گرفته می‌شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: از ابتدای بروز کدورت آب در شهرکرد اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری به صورت کاملاً نامحسوس از آب هفت نقطه در این شهر نمونه‌گیری کرد.

پژوهش با اشاره به اینکه نتیجه نمونه‌گیری‌ها مشخص کرد آب شهرکرد کدورت داشت اما میکروبی نبود و تاکنون نیز هیچ مورد از این دست گزارش نشده است گفت: به محض اینکه موردی از میکروبی بودن آب شهرکرد که دغدغه دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد هم هست اعلام شود، سریعاً ورود خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: اعلام می‌کنم چنانچه فردی در خانواده خود یا اطرافیانش شاهد مشکلات گوارشی به دلیل مصرف آب هستند موارد را به اداره‌کل استاندارد اطلاع دهند تا از آب محل نمونه‌برداری کرده و سلامت آن تأیید یا رد شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا