شهرستان ها

کمک‌های بشردوستانه ایران در زلزله ترکیه ماندگار است

اردبیل- سفیر ترکیه در ایران گفت: کمک‌های بشردوستانه ایران در زلزله ترکیه و تأمین اقلام دارویی در این حادثه از سوی ایران ماندگار و ستودنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجابی کرلانگیچ شامگاه پنجشنبه در جریان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: از ملت و دولت ایران که در زلزله بزرگ اخیر ترکیه در کنار ملت و دولت ترکیه بودند مراتب قدردانی و تشکر را داریم چرا که از ساعات اولیه زلزله کمک‌های امدادی و ارسال مواد غذایی و دارویی ایران ارسال شده و تا به امروز این روند قطع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بسیار چشم‌نواز استان اردبیل، علاقه‌مند به همکاری با اردبیل در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری هستیم.

سفیر ترکیه در ایران با بیان اینکه علاقمند به همکاری با استان اردبیل در حوزه‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: در کتب تاریخی ترکیه از شیخ صفی‌الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی ملقب به شاه خطایی، یاد شده که در همین راستا بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بسیار قابل توجه بود.

در این دیدار استاندار اردبیل نیز از آمادگی استان اردبیل برای افزایش همکاری‌ها و ارتباطات با ترکیه خبر داد و اظهار کرد: تعاملات استانداری‌ها و شهرداری‌های دو طرف دارای اهمیت است.

سیدحامد عاملی بیان کرد: ارتباطاتی بین استان اردبیل و کشور ترکیه وجود دارد که پیشنهاد افزایش تعاملات و قراردادهای اقتصادی، صنعتی، گردشگری، کشاورزی و فرهنگی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نمایشگاه‌ها را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: استان اردبیل دارای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه بیش از ۴ میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند و ظرفیت بسیار قابل توجه دیگر استان اردبیل وجود دو مجموعه بزرگ تولیدی محصولات کشاورزی در شمال استان اردبیل است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در راستای افزایش همکاری‌های استان اردبیل و کشور ترکیه، تعاملات و ارتباطات بین استانداری و شهرداری اردبیل با استانداری‌ها و شهرداری‌های کشور ترکیه همچون خواهرخواندگی و… اقدام قابل توجهی خواهد بود.

عاملی گفت: مجدداً مراتب تسلیت و همدردی را با مردم و دولت ترکیه به دلیل زلزله بزرگ اخیر در این کشور اعلام می‌کنیم و با وجود همزمانی این زلزله با زلزله خوی در آذربایجان‌غربی، ولی از همان ساعات اولیه زلزله اخیر ترکیه، نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان اردبیل به ترکیه اعزام شدند.

وی با دعوت از سفیر ترکیه برای سفر مجدد به استان اردبیل برای بازدید از ظرفیت‌های مختلف استان ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که در جریان رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران حوزه گردشگری استان اردبیل یک یا دو روز در آنکارا پایتخت کشور ترکیه معرفی شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا