شهرستان ها

کمک میلیاردی خیرین تایبادی برای آزادی زندانیان

تایباد – دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: خیرین شهرستان تایباد در مراسم گلریزان انجمن حمایت از زندانیان یک میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گلریزان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تایباد، شامگاه یکشنبه ۲۷ فروردین با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل سازمان زندان‌های خراسان رضوی، ائمه جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، جمعی از معتمدین و متنفذین شهرستان تایباد برگزار شد.

جعفر صدیقی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خیرین شهرستان تایباد در مراسم گلریزان انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تایباد در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقد اهدا نمودند، این در حالی است که در سال گذشته و همین مراسم ۸۲۰ میلیون تومان اهدا شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد افزود: خیرین شهرستان تایباد به‌جز این مراسم، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز بصورت غیرنقدی و ۷۰۰ میلیون تومان نیز نقدی به انجمن حمایت از زندانیان تایباد کمک کردند که زمینه‌ساز آزادی ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شد که ۹ نفر از این افراد از محل اعتبارات مراسم گلریزان بود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۱ زندانی با بدهی ۴ میلیارد تومانی در زندان تایباد چشم انتظاز کمک خیرین گرامی شهرستان هستند، تصریح کرد: ۴۵۰ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان تایباد، سال گذشته خدماتی از جمله ۴ نوبت بسته غذایی، ۴۰۰ بسته کمک آموزشی، ۴۰۰ میلیون تومان لوازم التحریر، ۲۵۰ مورد معرفی به پزشک و داروخانه دریافت کردند.

صدیقی ادامه داد: در حوزه تسهیلات اشتغال‌زایی، در سال گذشته ۲۱ مورد معرفی خانواده مددجویان به دستگاه‌های ارائه تسهیلات ثبت شده است، همچنین در حوزه آموزش و توانمندسازی زندانیان نیز ۲۷ کلاس آموزش هنری و فنی برگزار شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تایباد به فرمان عفو رهبری در زمستان سال قبل اشاره کرد و گفت: از زمان صدور حکم عفو رهبری، ۷۶ نفر از زندانیان تایباد مشمول این فرمان شدند و از زندان آزاد شدند، همچنین ۱۲ مددجوی تایبادی نیز از محل پویش نذر هشتم و ۲ مددجو در حوزه قصاص مورد آزادی و بخشش قرار گرفتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا