شهرستان ها

کنسرت "نوای حیرانی" 11 تیرماه در سالن پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود

کنسرت نوای حیرانی 11 تیرماه توسط گروه موسیقی “دف نوازان حیران” در سالن پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.


به گزارش ایلنا از تبریز، حامد علیپور، سرپرست گروه و آهنگساز کنسرت “نوای حیرانی” در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طرح این کنسرت نزدیک به دو سال پیش برنامه ریزی شده است، گفت: گروه دف نوازان حیران بعد از گذشت چند سال تصمیم به برگزاری تور کنسرت آذربایجان گرفت، نزدیک به 5 سال قبل ما در شهرستان هایی مثل شبستر، بستان آباد و … کنسرت موسیقی سنتی برگزار کردیم که تاآن زمان در این شهرها کنسرت برگزار نشده بود و خوشبختانه استقبال خوبی از طرف مردم شد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تور کنسرت نوای حیران را در چند شهرستان برگزار کنیم، گفت: از زمان اپیدمی کرونا و بعد از اتفاقات مختلفی که در جامعه پیش آمد، فضای فرهنگی و بخصوص موسیقی دچار رکود شد، من بر خود وظیفه دانستم که دوباره با قطعات و ژانرهای متفاوت به برگزاری کنسرت بپردازیم و به شهرهای اردبیل، اهر، شبستر و مرند برویم.

علیپور با تاکید بر اینکه قطعات این کنسرت تلفیقی از موسیقی آذربایجانی و سنتی ایرانی است، در رابطه با علت نامگذاری این کنسرت، گفت: ما اسم این کنسرت را به علت تعداد نفرات زیاد و استفاده از قطعات تلفیقی برای اولین بار، “نوای حیرانی” گذاشتیم.

سرپرست گروه دف نوازان حیران، افزود: متاسفانه مثال موسیقی در کشور ما معادل ضرب المثل “مرغ همسایه غاز است” شده، مسئولان و ارگان‌های متولی فرهنگ و هنر گروه‌های هنری بومی را رها کرده و به حمایت از گروه ها و هنرمندان پایتخت متمرکز شده‌اند.

محمد دیده بانی، خواننده گروه موسیقی دف نوازان حیران، نیز در این نشست گفت: موسیقی اصیل در حال نفس نفس زدن است، ما فعالان این عرصه در شرایط حاضر باید چه کار کنیم؟ چه کسی باید جوابگوی این مشکلات باشد؟ علت اصلی فاصله موسیقی با عموم جامعه چیست؟

وی ادامه داد: همه مشکلات جامعه فرهنگی این مملکت ریشه در فقر فرهنگی دارد، سخت گیری مراجع ذیصلاح، بی توجهی مسئولان، رسانه ها و… بر شدت و عمق مشکلات می افزاید و روز به روز اوضاع بدتر می شود.

وی با بیان اینکه باید به فکر موسیقی اصیل باشیم، افزود: موسیقی جدی دنیا طرفدار دارد، ولی باید به فکر موسیقی آذربایجانی و ایرانی باشیم.

دیده بانی با انتقاد از عدم حمایت صدا و سیما از هنر موسیقی محلی، گفت: رسانه هنر و‌ موسیقی‌ در تبریز ضعیف است، رسانه ها باید بخشی از فضا و تریبون خود را برای موسیقی اختصاص دهند در حالیکه صدا و سیما در برنامه هایی که همراه با موسیقی باشد ساز موسیقی را پنهان می کند.

براساس این گزارش، اولین سانس این کنسرت به سرپرستی حامد‌علیپور ١١ تیر ماه ١٤٠٢ در سالن همایش‌های پتروشیمی، شهر تبریز برگزار خواهد شد.

کنسرت « نواحی حیرانی» طی روزهای آتی در شهرهای اردبیل‌، اهر، شبستر و مرند برگزار خواهد شد. 

عوامل و هنرمندان این کنسرت بزرگ به شرح زیر می‌باشد‌:

سرپرست گروه و آهنگساز: حامد علیپور 

گروه اسداللهی:

وحید اسدالهی (ناقاره، دایره)

مراد اسدالهی (قارمان) 

رضا اسدالهی (کوبه‌ای)

آواز: محمد دیده‌بانی 

سرپرست گروه کُر: حامد گودرزی 

گروه دف نوازان:

امین امن الهی 

فریبا حسین‌پور 

سلنا پورسعید 

آیسل فرامرزی 

رضا جودت 

نسیم هاشمی 

امین بقائیان 

الهه باقری

بهروز اسکندری (تار آذربایجانی)

شاهین هاشم‌نژاد (قوپوز) 

بهزاد گلشنی (کمانچه)

آرمین صفاتی (عود) 

اکبر سربازی (بالابان)

مدیریت هنری این کنسرت:

علی کاظمی‌وند و محمد خدایاری 

گروه تصویر و تیزر: کاوه فرهودیان، محمد زالیان 

طراح پوستر: بهنام رنجبر 

صدابردار: محمد مرسلی

براساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ بلیط تور کنسرت نوای حیرانی را در سایت فروش بلیتEbilit.com خریداری کنند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا