شهرستان ها

کوتاهی جامعه در قبال قشر دانش‌آموز

قزوین- مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با بیان اینکه جامعه نسبت به دانش آموزان و توجه به آنان کوتاهی‌های مختلفی کرده است، گفت: باید بدانیم ثمره توجه به این قشر بدون شک پیروزی است.

سرهنگ ابراهیم رسولی فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قشر حساس جامعه هستند اظهار کرد: دانش‌آموزان قشر پرشور و با هیجان جامعه هستند و با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که نقش این قشر در اتفاقات بزرگ نیز کاملاً مشهود است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین بیان کرد: رهبر انقلاب بر این باور هستند که آینده این کشور در دست نوجوان و جوانان است و این امر اهمیت جایگاه این قشر را چند برابر می‌کند.

وی افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ می‌بینیم که حضرت امیرالمومنین (ع) در سن نوجوانی به پیامبر (ص) ایمان آورند یا با نگاهی به واقعه عظیم عاشورا متوجه می‌شویم بخشی از بزرگترین رشادت‌ها و وقایع به دست نوجوان و جوانان رقم خورده است حتی زمانی که به انقلاب نگاه می‌کنیم نقش جوانان در پیروزی انقلاب بسیار مشهود بوده و این نقش‌افرینی در زمان جنگ دوچندان شده و تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز در سطح کشور و ۲۷۶ دانش‌آموز گویای این مسئله است.

این مسئول ابراز کرد: دانش‌آموزان ما در طول چهل و چند سال انقلاب همواره منشأ اتفاقات نیکو بودند و این دانش‌آموزان بودند که در همایش‌های بزرگ سلام فرمانده حاضر شدند و خود را سرباز امام زمان (عج) دانسته و با ایشان عهد بستند از سوی دیگر نقش دانش‌آموزان در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی و حضور در مواکب بسیار پررنگ بود که تمام این موارد به اهمیت جایگاه دانش‌آموزان اشاره دارد.

وی تاکید کرد: زمانی که دشمن شاهد این نقش پررنگ و اثرگذار است تلاش می‌کند تا روی هیجان، اشتیاق و شور نوجوانان ما هدف‌گذاری کرده و نوجوانان را به سوی اهداف خود هدایت کند.

این مسئول تشریح کرد: دشمن در بستر مجازی با فریب و دروغ، نیرنگ، جوسازی، تحریک احساسات و انتشار اخبار کذب می‌کوشد تا افکار و اذهان نسل نوجوان و جوان را بهم بریزد و با ابزارهایی از جمله بازی‌های خشن، ماهواره و شبکه‌های مجازی به آنها یاس، و ناامیدی را تزریق کند.

وی ادامه داد: در این بین می‌بینیم که برخی از افراد اثرگذار، سلبریتی‌ها، ورزشکاران و هنرمندان نیز در تلاشند تا در اذهان دانش‌آموزان هدف گذاری کنند که ما در این بین نمی‌توانیم به دانش‌آموزان خرده بگیریم.

رسولی‌فر عنوان کرد: همچنین شاهد هستیم که برخی خانواده‌ها نیز نسبت به فرزندان خود کم‌توجه و کم حوصله هستند چنانچه گویا فرزندان و مسئولیت‌های خود در قبال آنها را فراموش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی، ورزشی و سازمان‌های مربوطه نیز، نسبت به این قشر از جامعه کم‌کاری‌هایی داشته‌اند و گاهاً خواص جامعه نیز سبب انحراف افکار و رفتار دانش‌آموزان شده‌اند که در این بخش نیز نمی‌توان از دانش‌آموزان خرده گرفت.

این مسئول یادآور شد: آنچه که در این میدان باید به عرصه عمل بنشیند توجه به آموزش سواد رسانه، آگاه‌سازی و تبیین است و در این میان ما باید دانش‌آموزان را از حیله دشمن آگاه کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولین ما باید نسبت به این قشر توجهات بیشتری داشته باشند و بتوانند شرایط مناسبی را برای انرژی و هیجانات جوانان در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی فراهم کنند.

رسولی‌فر خاطر نشان کرد: تجربه نشان می‌دهد ثمره اعتماد به جوانان پیروزی است و ما هرکجا نسبت به این قشر بی توجه بودیم دچار ضربه و آسیب شدیم که شرایط کنونی نیز به بخشی از این آسیب‌ها باز می‌گردد.

وی بیان کرد: امروز باید دست در دست یکدیگر قرار دهیم تا بتوانیم با استفاده از جهاد تبیین امیدآفرینی کرده و با معرفی دستاوردها ایران و انقلاب اسلامی امید و انگیزه را بازگردانیم.

این مسئول با تاکید بر اجرای طرح راهیان پیشرفت برای معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی طی بازدید از کارخانجات و شرکت‌ها جهت ایجاد باور و اعتماد بیان کرد: در این بین دانش‌آموزان هم باید ضمن مراقب از حیله و مکر دشمن تلاش کنند تا برای رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی خود گام بردارند که البته در این مسیر نقش و همراهی معلمان قابل انکار نبوده و چه بسا بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: دانش‌آموزان که همان آینده سازان این جامعه هستند و باید هوشیار باشند و در کنار رهبری مقتدر پرچم این انقلاب را به دست ولیعصر (عج) برسانند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا