شهرستان ها

کوه‌های کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون جان ۱۰ نفر را گرفته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان:

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ نفر در حوادث کوهستانی استان جان خود را از دست داده‌اند.


به گزارش ایلنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی اظهار کرد: روز گذشته طی تماس تلفنی مردمی مبنی بر سقوط مردی ۵۲ ساله در ارتفاعات کوه‌های امروله شهرستان صحنه با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: به دنبال این تماس بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند؛ نجاتگران کوهستان پس از ۱۹ ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر در عملیات شبانه با انجام اقدامات کمک‌های اولیه، بسکت و فیکس کردن مصدوم، وی و ۲ نفر همنورد او را به دامنه کوه انتقال و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به مرگ ۱۰ نفر در حوادث کوهستانی امسال این استان، گفت: بیش از ۴۰ مورد تاکنون حوادث کوهستانی داشتیم که نزدیک به ۱۵ نفر را که در آستانه مرگ قرار داشته‌اند؛ نجات و زنده به پایین کوه انتقال داده‌ایم.

وی سکته قلبی به دلیل صعود به ارتفاعات را در قالب بیشترین دلیل مرگ و میر حوادث کوهستانی استان اعلام کرد و افزود: افراد هستند که از بیماری قلبی خود اطلاع ندارند، که به دلیل صعود به ارتفاعات و  فشار آمدن به آن‌ها در کوه، دچار سکته و مرگ می‌شوند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا