شهرستان ها

کیفیت هوای بوکان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

ارومیه – رئیس اداره محیط زیست بوکان گفت: براساس اطلاعات پایشی موجود کیفیت هوا در این شهرستان صبح امروز دوشنبه در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

آوات بازیار در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق این شاخص، میزان ذرات موجود در هوای این شهرستان هم اینک ۵۰۰ میکروگرم بر متر مکعب است که این شرایط برای تمام گروه‌های جامعه به ویژه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم است و توصیه می‌شود این افراد از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت هوای سه برابر حد مجاز است، ادامه داد: بر همین اساس هوای این شهرستان از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در شرایط بسیار ناسالم است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: آلودگی هوا منشأ خارجی داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید وارد مرزهای غربی کشور شده و موجب آلودگی هوا می‌شود.

هم اکنون ۱۰ ایستگاه سنجش آنلاین آلودگی هوا در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی راه‌اندازی شده و فعال است.

از این ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، پنج ایستگاه در شهر ارومیه قرار دارد و در شهرهای خوی، سلماس، بوکان و سردشت نیز هر کدام یک ایستگاه دایر شده و یک ایستگاه سنجش نیز در حاشیه دریاچه ارومیه نصب شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا