شهرستان ها

گازرسانی به ۲۷۷ روستای آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

تبریز-مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از گاز رسانی به ۲۷۷ روستای آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر کمالی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از سال ۱۳۵۸ عملیات گازرسانی در استان شروع شده و در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ مشترک در استان وجود دارد و ضریب نفوذ در شهرها ۱۰۰ درصد و شهرستان‌ها ۹۹.۲۲ درصد می‌باشد.

وی افزود: با پایان رساندن گازرسانی به استان‌ها شاهد افزایش ضریب نفوذ خواهیم بود و به استان سبز تبدیل خواهیم شد. البته در حال حاضر نیز جزو استان‌های سبز هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: از نظر گازرسانی بعد از تهران، استان‎‌های خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان‌شرقی است.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم به ۲۷۷ روستا گازرسانی شده است که اکثراً در مسیرهای صعب‌العبور بود. حتی در یکی از روستاها به علت نبود امکان جهت گازرسانی از استان، خط لوله کشی گاز از استان اردبیل را انجام دادیم.

کمالی یادآور شد: در این سه سال دولت خدمتگزار دو هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان هزینه گازرسانی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام داشته‌ایم.

وی گفت: پروژه شهید یاغچیان که چندین سال بود با توقف روبرو شده بود در این دولت از نوع عملیات اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ابراز کرد: یک هزار و ۵۶۲ کیلومتر شبکه گازرسانی در این سه سال توسعه یافت و سه هزار المک نیز نصب شده است.

وی افزود: در حدود ۲۱۱ هزار مترمکعب مصرف گاز در صنایع را افزایش داده‌ایم. ظرفیت ایستگاهی ایجاد شده ۲۸۱ هزار مترمکعب است.

کمالی گفت: ۱۳۷ پروژه در این سه سال دولت به اتمام رسیده و ۲۱۶ پروژه نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه همه ساله از محل مسوولیت‌های اجتماعی گازرسانی مددجوهای کمیته امداد انجام گرفته است، گفت: تاکنون ۱۸ میلیارد تومان از این بابت پرداخت شده است و عملیات لوله‌گذاری در منازل این عزیزان انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۶ هزار نفر مشترک دریافت قبض نداریم که این عزیزان جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی بیان داشت: در طرح بخشودگی هزینه انشعاب روستایی و شهری نیز برای ۴ هزار مشترک قبض رایگان حساب شده‌اند.

کمالی ابراز کرد: در گازرسانی استان دیگر باید به سمت تقویت زیرساخت‌ها برویم از این‌رو در ایستگاه مرند اصلاحاتی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان آماده است تا در ادارجات و مجتمع‌های تجاری و مسکونی بزرگ موتورخانه‌های را بهینه کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: با ایزوله و اصلاح و بهینه کردن موتورخانه‌ها شاهد این بودیم که ۲۱ درصد کاهش مصرف ایجاد شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا