شهرستان ها

گام نهادن در عرصه جهاد تبیین یک وظیفه دینی و ملی است

سنندج- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: بیش از هر زمان نیازمند تبیین ارزش های اسلامی در بین نسل جوان هستیم و تلاش در این راستا از سوی مقام معظم رهبری به «جهاد تبیین» تعبیر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در نشست هم‌اندیشی با نخبگان فرهنگی کردستان اظهار کرد: برگزاری این نشست در راستای هم‌افزایی و تقویت هم‌افزایی است تا در آغاز سال جدید و مدیریت جدید تبلیغات اسلامی استان شاهد پیشبرد برنامه‌های مؤثر سازمان باشیم.

وی با بیان اینکه امام راحل از سال ۱۳۴۲ به فکر راه‌اندازی سازمان تبلیغات بوده که در کشف الاسرار به آن اشاره داشته است، افزود: انتظار می‌رود مجموعه‌های مربوطه به حاکمیت امت اسلام و ولایت فقیه هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد: چگونگی شکل‌گیری هم‌افزایی برای جهش فرهنگی استان‌ها مورد توجه است که باید در اینگونه جلسات به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی به ضرورت توجه به جهاد تبیین بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری پرداخت و یادآور شد: تبیین وظیفه همگانی است و همه ما باید در راستای تبیین گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی فضای جنگ است، افزود: نخستین قدم این است که باید رسانه را جدی بگیریم و در این راستا برنامه‌ریزی و هزینه درستی داشته باشیم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تسلط در حوزه رسانه نیاز به آموزش و بروز رسانی معلومات دارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: نپرداختن به مبانی تئوریک در حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در مباحث فرهنگی باعث شده سلیقه‌های شخصی و ره‌یافت‌های سطحی دستمایه تصمیم‌گیری‌ها شود.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگی نیازمند نوسازی جدی در برنامه‌ریزی است و تحقق این مهم در گرو استفاده از توان نیروهای نخبه ولایی است.

حجت‌الاسلام سادات عنوان کرد: باورهای دینی باید در نگرش مسئولان و نخبگان کشور گسترش یابد تا در نگرش سایر اقشار جامعه هم تأثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر مسئولیت مضاعفی در این راستا دارند تا با رویکرد آسیب‌شناسانه با بهره‌مندی از خرد جمعی و بدون واهمه از شانتاژها و فضاها کار کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: آموزش و تربیت جامعه بر اساس ارزش‌های الهی، ترویج فرهنگ عدل در همه سطوح جامعه، عمق بخشیدن به سطح افکار عمومی، ایجاد بینش و بصیرت عمیق و وسعت دید بین مردم به منظور مقابله با شعارهای فریبنده و نفوذی‌ها در برابر تمدن غرب، آماده‌سازی نیروهای کارآمد و دارای قدرت مدیریت و ولایتمدار برای تحویل پست‌های مدیریتی باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سادات عنوان کرد: دشمن با دستگاه تبلیغاتی که در اختیار دارد به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق است و می‌خواهد باطل را جایگزین حق کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای مقابله با دشمن جهاد تبیین را مطرح کردند چراکه پادزهر جنگ نامتقارن دشمن است و بر همه دوستداران انقلاب و روحانیون واجب است که حقایق انقلاب را برای مردم بیان کنند و پیشرفت در عرصه‌های مختلف را به گوش مردم برسانند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: برگزاری این نشست برای همفکری و بیان نظرات روحانیون و نخبگان استان در راستای انجام بهتر امر تبلیغ در استان است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا