شهرستان ها

گام های بلند کویر تایر برای توسعه

بیرجند- شرکت کویرتایر در راستای تحقق شعار سال برای رشد تولید و توسعه در استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی گام های بلندی برداشته و رکوردهای منحصر به فردی را خلق کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسین زینلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در افکار عمومی، اظهار کرد: امروزه رسانه های غربی در تغییر افکار، ملت ها را به استعمار کشانده اند.

وی ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران در واقع سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند و می توانند برای از بین بردن یاس و ناامیدی در دل مردم بسیار نشاط آور باشند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه شرکت کویرتایر همچون ققنوسی از دل خاکستر رشد کرده است، افزود: این شرکت با دست خالی و کمترین سرمایه فعالیت خود را آغاز و امروز بدون استثنا در تمامی حوزه ها رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت کویرتایر به طور معمول به صورت هفتگی یک حرکت نو و جدید ملی دارد، گفت: این شرکت به دلیل شایستگی و شفافیت کار تنها شرکت تایرسازی در کشور است که سهام آن در تابلوی اصلی بازار اول بورس ایران ارائه می شود.

زینلی با بیان اینکه کویرتایر زاییده نظام جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چهار شرکت کیان تایر، ایران تایر، لاستیک دنا در حوزه لاستیک سازی فعالیت داشتند که از این تعداد سه شرکت در پایتخت کشور فعالیت داشته اند.

وی ادامه داد: با تفکر و سیاست قبل از پیروزی انقلاب تاسیس کارخانه تایر سازی در شهر کوچک بیرجند برای مردم قابل تصور نبوده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مسیر توسعه کشور را تولید فناورانه دانسته اند، بیان‌کرد: در سایت مقام معظم رهبری ۴۱ کلیدواژه ذیل سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف شده که ۱۴ مصداق آن در کویرتایر به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از افتتاح طرح ۱۴ هزار تنی سهم تولید در شرکت کویر تایر بیش از ۱۹ درصد لاستیک سواری کشور در این شرکت تولید می شده است، اظهار داشت: در شهریور ماه سال جاری و پس از طرح ۱۴ هزار تن سهم تولید برای خودروهای شاسی بلند کشور به ۶۳ درصد رسیده است.

زینلی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۲۳ درصد ارزش افزوده بخش صنعت استان مربوط به کویر تایر بوده که امروز به بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: علی رغم اینکه خراسان جنوبی را در کشور به سه محصول استراتژیک زرشک، زعفران و عناب می شناسند اما ارزش فروش محصولات کویرتایر معادل ۸۵ درصد مجموع فروش این محصولات بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد سرمایه کویرتایر مربوط به گروه سرمایه گذاری امید و ۳۳ درصد آن مربوط به ۳۱ هزار نفر سهامدار خرد است، گفت: در حال حاضر شش هزار و ۹۵۱ نفر نیرو به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکت کویرتایر اشتغال دارند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه از مجموع اشتغال ایجاد شده تعداد یک هزار و ۴۹۱ نفر اشتغال مستقیم و پنج هزار و ۴۶۵ نفر اشتغال غیر مستقیم است، عنوان کرد: از مجموع اشتغال مستقیم بیش از ۳۰ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و حدود ۱۹ درصد وابسته به خانواده های شهدا و ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه شرکت کویر تایر تا کنون ۱۰ رکورد منحصر به فرد ذیل سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته است، اظهار داشت: در روند شکل یابی شرکت کویرتایر چهارهزار و ۵۲۶ نفر از ۴۲ شهر منابع خود را در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند.

زینلی با اشاره به اینکه اگر افزایش سرمایه نباشد قطعاً توسعه ای اتفاق نمی افتد، افزود: تا کنون ۲۵ نوبت افزایش سرمایه در شرکت کویر تایر انجام شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون حدود ۵۵ میلیون دلار ارزش دارایی خلق شده در شرکت کویر تایر داشته ایم که ۷۰ درصد آن مربوط به حوزه ماشین آلات است، گفت: ارزش دفتری دارایی های ثابت مشهود شرکت از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۴ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی و پروانه بهره برداری کویرتایر از ۲۶ هزار تُن قبل از سال ۹۹ به ۴۵ هزار تن در حال حاضر رسیده است، عنوان کرد: تولید واقعی شرکت در شش سال اخیر ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: روند سرانه تولید در کویرتایر نیز از پنج سال اخیر تا کنون ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

گام های بلند <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%b1'>کویر تایر</a> برای توسعه

زینلی با بیان اینکه با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قطعاً به بهره وری خواهیم رسید، اظهار داشت: داخلی سازی و توجه به صادرات رمز توسعه و پیشرفت بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمله کره جنوبی و دو بال نجات برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه شرکت کویر تایر پیشتاز تکنولوژی رادیال استیل بلت در کشور است، بیان کرد: این شرکت همچنین اولین تولید کننده تایر سبز در کشور است که موجب کاهش مواد آلاینده در محیط زیست می شود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه تایر سبز در سال ۹۷ محصول برتر ایرانی از سوی دانشگاه صنعتی شریف معرفی شده است، افزود: ۲۸ درصد میکروپلاستیک های موجود در هوا از تایرهای خودروها پخش می شود که بسیارخطرناک است لذا باید در تولید لاستیک ها از مواد کم خطر و سازگار با محیط زیست و سلامت مردم استفاده شود.

زینلی با اشاره به اینکه شرکت کویر تایر اولین سازنده پرس پخت تایر در کشور شناخته شده است، گفت: در حال حاضر ۳۳ پرس پخت در کویرتایر ساخته شده که تا کنون یک میلیون و ۳۲۸ هزار دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

وی با بیان اینکه خودکفایی در طراحی و تولید تایرهای suv,cuv برای اولین بار در کشور از دیگر دستاوردهای کویرتایر است، عنوان کرد: در این راستا نیز تا کنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صرفه جویی داشته ایم.

گام های بلند <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%b1'>کویر تایر</a> برای توسعه

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به طراحی و ساخت نخستین تایر رینگ ۲۰ در کشور، بیان کرد: ۲۵ درصد سود خالص شرکت کویر تایر ناشی از داخلی سازی است.

وی با بیان اینکه تایرسازی تک مرحله ای از دیگر رکوردها و دستاوردهای شرکت کویرتایر در کشور است، اظهار داشت: تا کنون ۳۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی برای همکاران و پرسنل شرکت برگزار شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی شرکت کویرتایر، افزود: تخت پوشش قرار دادن ۶۸۰ دانش آموز در ۴۴ مدرسه، کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، توزیع یک هزار و ۳۰۰ بسته کمک های مومنانه، پرداخت ۸۰ درصد کلیه هزینه های درمان نازایی در خانواده های پرسنل شرکت و ایجاد نمایشگاه کتاب و تولید محصولات فرهنگی از اهم اقدامات فرهنگی و اجتماعی شرکت بوده است.

زینلی با بیان اینکه به زودی عملیات ساخت خط تولید ۵۰ هزار تن تایرهای TBR و OTR برای خودروهای معدنی، راهسازی، اتوبوسی و کامیونی اجرایی می شود، گفت: برای این منظور هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

وی ادامه داد: با راه اندازی خط تولید تایرهای سنگین یک هزار و ۶۲۰ نفر اشتغال مستقیم برای استان ایجاد می شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا