شهرستان ها

گذر از سختی‌ها و مشکلات با پیروی از وصایای شهدا امکان‌پذیر است

بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: گذر از سختی‌های استکبار که برای کشور ایجاد کرده با پیروی از وصایای شهدا امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ جمعه‌شب در دیدار با خانواده شهید محمد احمدی‌جوان اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر اظهار داشت: نحوه شهادت شهیدان از صدر اسلام تاکنون متفاوت بوده‌اند و برخی از آنها ظرفیت‌ساز بودند که توسط استکبار به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

وی بیان کرد: شهید محمد احمدی‌جوان، نادر مهدوی، رئیس‌علی دلواری و شهدای مدافع حرم از جنس شهیدان ظرفیت‌ساز هستند.

افروغ افزود: شهید احمدی‌جوان از جمله شهدایی است که علاوه بر دوران حیات بعد از شهادت هم می‌تواند جامعه را به اتحاد برساند و تأثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: گذر از سختی‌های استکبار که برای کشور ایجاد کرده با پیروی از وصایای شهدا امکان‌پذیر است.

امام جمعه دلوار نیز گفت: هفته دفاع‌مقدس یادآور رشادت رزمندگان و ایثارگران است.

حجت‌الاسلام عباس فریدونی عنوان کرد: خدمت به مردم یکی از وصیت‌های شهیدان است و امیدوارم با پیروی از رهنمودهای آن بزرگواران شرمنده آنها نباشیم.

بهمنیار احمدی‌جوان پدر شهید در ادامه ضمن قدردانی از حضور مسئولین، به بیان خاطراتی از محمد احمدی‌جوان پرداخت.

مسئولین قبل از دیدار با خانواده شهید محمد احمدی‌جوان نخستین شهید مدافع حرم استان با حضور در گلزار شهدای روستای باشی با شهید تجدید میثاق کردند.

شهید محمد احمدی‌جوان پنج اسفند ماه ۱۳۶۸ برابر با شب مبعث رسول اکرم (ص) در خانه‌ای ساده و با صفا در روستای باشی از توابع شهرستان تنگستان و از دیار رئیس‌علی دلواری استان بوشهر متولد شد.

شهید در مهرماه ۱۳۹۴ به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت (س) به سوریه اعزام شد و در ظهر تاسوعای حسینی (در روز شهادت دو شهید روستایش) در حومه شهر حلب توسط تکفیری‌ها مورد اصابت ترکش قرار می‌گیرد و در حالی که ۲ چشم خود را از دست داده بود مجروح شده و پس از ۴۳ روز بستری شدن و تحمل دردهای ناشی از جراحت‌های میدان نبرد در یکی از بیمارستان‌های تهران در روز جمعه سیزدهم آذر ۹۴ (روز معراج پیامبر اکرم (ص) به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

پیکر این شهید پس از تشیع در شهر بوشهر در گلزار شهدای روستای باشی شهرستان تنگستان آرام گرفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا