شهرستان ها

گرامیداشت مقام شامخ حضرت شاهچراغ(ع) با حضور ٧٠٠ خادم

شیراز- معاونت فرهنگی استان احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت حضرت شاهچراغ(ع) با حضور ٧٠٠ خادم این استان داد. 

حجت الله طلایی صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت احمد ابن موسی (ع) در حرم مطهر از روز جمعه آغاز شد و همزمان با شب شهادت این حضرت نیز شب بزرگداشت حضرت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق برگزار شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی در برگزاری مراسم‌های گرامیداشت این حضرت همکاری لازم را داشته‌اند و ٣٠ نقطه شهری شیراز ٣٠ موکب در راستای گرامیداشت ایام شهادت حضرت احمد ابن موسی (ع) ایجاد شده است این در حالی است که بخش قابل توجه‌ای از شیراز نیز در این ایام سیاه پوش شد.

طلایی افزود: تعزیه خوانی جهاد و شهادت شاهچراغ از روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور ١۵ گروه تعزیه آغاز شده است و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

او افزود: آئین شعر خوانی و شب شعر آئینی نیز در حرم برگزار شده و شنبه شب نیز شام شهادت احمد ابن موسی برگزار خواهد شد این در حالی است که ٧٠٠ نفر از خدام افتخاری حرم مطهر نیز نسبت به لاله گردانی در شب شهادت شاهچراغ اقدام خواهند کرد.

طلایی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه عکس‌های قدیمی حرم و توزیع پوستر شهادت حضرت احمد ابن موسی در میان بقاع متبرکه یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این ایام بوده و با هماهنگی صورت گرفته در حرم های علی ابن موسی الرضا، حرم حضرت معصومه (س) و حرم عبدالعظیم حسنی نیز مراسم‌های مشابهی همزمان با شیراز برگزار خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا