شهرستان ها

گرگان لایق بهترین هااست

شهردار گرگان گفت: گرگان و شهروندان گرگانی لایق بهترین ها هستند و در اجرای برنامه های توسعه ای شهر کوتاهی نمی کنیم.

محمد رضا سید النگی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همواره طی سنوات گذشته به همراه سایر همکاران تلاش داشتیم خدمات شایسته‌ای به شهروندان ارائه دهیم که نمونه آن در حوزه خدمات شهری بود.

وی افزود: طرح‌های توسعه‌ای شهر گرگان در بخش‌ها مختلف با جدیت در دست گرفته شده و تمامی معاونان و شهرداران مناطق نیز در جهت رفع مشکلات و کمبودهای شهر و محلات در حال تلاش هستند.

سید النگی با اشاره به اجرای طرح شنبه‌های جهادی عنوان کرد: شنبه‌های جهادی از ۲۲ فروردین آغاز شده است، با توجه به تعامل شهرداری گرگان با وزرات کشور و در راستای سیاست‌های محرومیت زدایی دولت سیزدهم، ۲۱ محله با جمعیتی بیش از ۹۷ هزار نفر در شهر گرگان شناسایی و ثبت شده است.

شهردار گرگان گفت: تلاش می‌کنیم ۴۵ هفته طرح شنبه‌های جهادی را تا دهه مبارک فجر اجرایی کنیم و تمام این طرح‌ها و پروژه‌ها باید در این مدت به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: انجام مطالعات جامع و شناخت کامل از وضعیت فعلی محلات کم برخوردار، زمینه ترسیم نقشه راهبردی برای رسیدن به شرایطی مطلوب را برای شهرداری گرگان فراهم کرده است.

شهردار گرگان با اشاره به بودجه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ هم اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را به طرح شنبه‌های جهادی اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: محلات کم برخوردار گرگان سال‌ها است از مشکلات عمرانی و فرهنگی رنج می‌برند و تا کنون توجه کمتری به رفع مشکلات آنان شده بود و حالا با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات اصلی محلات یا رفع شده و یا در حال رفع مشکل است.

سید النگی افزود: نمونه این اقدامات افتتاح دو مینی پارک محلی در محله انجیراب گرگان بود و تلاش می‌کنیم که طرح‌هایی که باعث افزایش نشاط عمومی و امیدآوری شهروندان می‌شود را به اجرا برسانیم.

وی بیان کرد: مردم محلات کم برخوردار و یا پایین دست شهر نیز به اندازه دیگر محلات نیازمند رسیدگی و ایجاد امکانات رفاهی هستند و شنبه‌های جهادی با نگاه ایجاد این امکانات برای همه محلات شروع شده است.

شهردار گرگان تصریح کرد: کاهش شکاف طبقاتی بین مناطق و افزایش ارزش افزوده در محلات کم برخوردار، قطعاً زمینه ارتقای سرمایه اجتماعی و همبستگی بیشتر بین شهروندان گرگان را فراهم خواهد کرد و تا حد زیادی از معضل آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: تا زمان پایان طرح شنبه‌های جهادی پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگ، ورزشی و اجتماعی با اولویت مناطق کم برخوردار به بهره‌برداری رسیده یا کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار گرگان بیان کرد: به تازگی نیز نرم افزار «دیده بان محلات» در راستای افزایش کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی عمومی، کاهش سفرهای شهری، نظارت یکپارچه بر خدمت رسانی مناطق و نواحی مختلف رونمایی و بهره برداری شده است.

سیدالنگی با اشاره به نرم افزار دیده بان محلات خاطرنشان کرد: با مشارکت دیده بان های ما در محلات، مدیریت شهری در محلات بدون واسطه به مدیریت کمک می‌کند تا با رفع معضلات بتوانیم با بالاترین کیفیت خدمات را ارائه دهیم.

سید النگی بیان کرد: ارائه خدمات به شهروندان باید آسان و بی واسطه باشد و شهروندان باید بتوانند در جای جای شهر خواسته‌ها و مشکلات خود با رأس هرم شهری مطرح می‌کنند تا پس از رصد مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

وی گفت: یکی از اولویت‌های مهم این طرح این است که اعضای شورا و معاونان و حتی شهردار در محلات کم برخوردار حاضر شده، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن محله روبرو می‌شوند و بنا بر نیازهای محلات به رفع مشکلات اساسی آنها اقدام می‌کنیم.

سید النگی ادامه داد: علاوه بر شناسایی وضعیت موجود محلات و اقدامات عمرانی توسط مدیریت شهری، ایجاد مدیریت یکپارچه و بسترسازی جهت هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و ذیربط از جمله سیاست‌های شهرداری گرگان جهت محرومیت زدایی در محلات کم برخوردار است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا