شهرستان ها

گسترش کرونا با شیب ملایم بر روی نوار زرد در اردبیل

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: کرونا در اردبیل روی نوار زرد با شیب بسیار کم درحال گسترش است.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه روند شیوع بیماری کرونا در استان با شیب بسیار کم در حال افزایش است، اظهار کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، کوثر، سرعین، اصلاندوز، نمین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان های گرمی و بیله سوار در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: لازم است به صورت جدی دستور العمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن تجمعی و سیستم حمل و نقل عمومی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از شناسایی سویه‌های جدید ویروس کرونا در کشور با میزان سرایت پذیری بالا و احتمال افزایش تعداد مبتلایان در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت در سطح استان آماده تزریق واکسن کووید به مراجعین باشند.

محمدیان اردی خاطرنشان کرد: لذا از کلیه افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای که از آخرین تزریق واکسیناسیون کووید آن‌ها بیش از شش ماه گذشته است، دعوت می‌شود برای تزریق واکسن دوز یادآور به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا