شهرستان ها

گلستان می‌تواندالگویی برای جهان اسلام در زمینه وحدت و انسجام باشد

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری استان گلستان می‌تواند الگویی برای جهان اسلام در زمینه وحدت و انسجام باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در چهل و ششمین نشست شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری استان گلستان می‌تواند الگویی برای جهان اسلام در زمینه وحدت و انسجام باشد.

وی افزود: علت تحقق عینی وحدت در استان گلستان روابط دوستانه و صمیمانه ای است که بعد از انقلاب بین برادران شیعه و سنی در این استان برقرار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: این در کنار هم بودن‌ها و برگزاری نشست‌های صمیمی برادران فرق اسلامی، دشمن را به خشم می‌آورد و شیاطین جهانی را عصبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز جهان در حال تحول است و یکجانبه گرایی آمریکا در حال از هم پاشیدن و چند جانبه گرایی در حال رشد است، افزود: زمینه مناسبی برای ما فراهم شده که ما مسلمانان بر اساس کتاب آسمانی قرآن کریم به فکر تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم.

نورمفیدی اظهار کرد: حضرت امام (ره) چند کار بزرگ همچون روز قدس و هفته وحدت را در زمینه انسجام امت اسلامی نهادینه کردند.

وی با بیان اینکه درد فلسطین درد ما هم است، افزود: اگر آنها شب و روز زیر بمب و موشک قرار دارند، می‌بینید یک گروه شیعی به رهبری سید حسن نصرالله در مقابل اینها قرص و محکم ایستاده و ایستادگی این گروه شیعی در مقابل اسرائیل معنای بسیار مهمی را برای همگان در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: در استان گلستان مسائل بسیاری پیش آمده و ما به یک معنا فداکاری کردیم، بعضی از کارها درد سر دارد ولی باید برای خدمت و دلسوزی به اسلام این حرف‌ها را به جان و دل بخریم و حتی خودمان را در مقابل بسیاری از مسایل در معرض خطر قرار بدهیم و ایستادگی کنیم.

وی افزود: کارهای بزرگ نیازمند قدم‌ها و خطرهای بزرگ است، در زمینه وحدت بعضی از خطرها را باید بپذیریم تا به آن آرمان پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نائل شویم.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم یکپارچگی امت اسلامی را به عنوان فرهنگ عموی نهادینه کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا