شهرستان ها

گنجینه گرانبهای نهج البلاغه در کنار قرآن به نسل جدید معرفی شود

قم – امام جمعه قم گفت:سیدرضی توانست بخشی از کلام حضرت امیر(ع) را جمع آوری کند و ضرورت دارد گنجینه گرانبهای نهج البلاغه به نسل جدید معرفی شود و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر سه شنبه در جمع مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم و کشور در سخنانی اظهار داشت: امروز شبهات و سوالات فراوانی در خصوص قرآن و اهل بیت (ع) مطرح می‌شود که علمای دین و روحانیون می‌بایست در مقام پاسخگویی برآیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در حقیقت ابزار مناسبی در راستای آشنایی مردم با معارف اسلامی و همچنین کلام الله است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم و همچنین مربیان این عرصه‌ها بیان داشت: این امر از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده و دستگاه‌های فرهنگی همانند اوقاف و امور خیریه می‌بایست این مطالبه مقام معظم رهبری را عملی کنند.

امام جمعه قم ابراز داشت: امروز نسل جدید بدنبال معارف اسلامی و قرآنی است و اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم در عرصه تدبر و تفسیر نیز برنامه‌هایی دارد؛ شایسته تقدیر است.

فعالیت‌های قرآنی نباید محدود به برگزاری مسابقات قرآن باشد

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی نباید محدود به برگزاری مسابقات قرآن باشد افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا قرآن در همه ابعاد زندگی انسان و جامعه وارد شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی انسان است افزود: قرآن کریم در حقیقت قلوب انسان‌ها را صیقل می‌دهد و نوری در مسیر زندگی انسان است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهج البلاغه نیز باید به نسل امروز معرفی شود افزود: سیدرضی توانست بخشی از کلام حضرت امیر (ع) را جمع آوری کند و ضرورت دارد این گنجینه گرانبها به نسل جدید معرفی شود و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید دارند که نهج البلاغه نیز در کنار کتاب خدا مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برخی از نهادها و مراکز فرهنگی در زمینه نهج البلاغه و همچنین صحیفه سجادیه کارهایی انجام دادند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: رشته‌های تخصصی در زمینه نهج البلاغه نیز در حوزه‌های علمیه راه اندازی شده و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه می‌تواند موجب توسعه فعالیت‌ها شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا