شهرستان ها

گونه کمیاب هوبره در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد احیا می‌شود

نائین_رئیس اداره حفاظت محیط زیست نائین گفت: محیط بانان پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین با ثبت تصاویری از لانه و زیستن گونه کمیاب هوبره امید را برای احیا این پرنده زنده کردند.

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حسین عبدالهی محیط بان پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین موفق به ثبت تصویر گونه کمیاب هوبره به همراه دو جوجه شد و مشاهدات خوبی از لانه هوبره و جوجه توسط سایر محیط بانان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیش تر نیز حضور این گونه در منطقه مشاهده شده بود ولی با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش جمعیت هوبره در مناطق مختلف، مشاهده مجدد دوباره امید را برای احیا این پرنده زنده کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین افزود: بارندگی‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته و اجرای اصول حفاظتی توسط محیط بانان را می‌توان از دلایل افزایش جمعیت این گونه کمیاب دانست.

وی با بیان اینکه هوبره فروردین ماه تخم گذاری کرده و اواخر همین ماه جوجه‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند، گفت: البته اندازه جوجه‌ها به واسطه تفاوت در تاریخ تخم گذاری هوبره‌ها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل در یک روز می‌توان جوجه‌هایی با اندازه‌های کوچک و بزرگ به همراه یکدیگر مشاهده کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا