شهرستان ها

یادواره شهدای دانشجوی غرب استان گیلان برگزار شد

صومعه سرا- یادواره شهدای دانشجوی غرب استان گیلان امروز در شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین آقامیری کارشناس مسائل دینی و فرهنگی بعد از ظهر دوشنبه در یادواره شهدای دانشجوی غرب گیلان در دانشکده فنی صومعه سرا، اظهار کرد: زمینه سازی ظهر در جامعه باید به یک تکلیف مهم و حیاتی تبدیل شود.

وی با اشاره به برخی سهل انگاری‌ها در مسئله ظهور، افزود: درک و فهم درست مسئله ظهور منجر به سعادتمندی جامعه می‌شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی و دینی با بیان اینکه سیره عملی شهدا از مسیر درک ظهور می‌گذرد، گفت: یاد و خاطره شهدا درک مسئله ظهور و اهمیت آن را برای جامعه روشن می‌کند.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه مسئله ظهور باید ملکه ذهن جامعه شود، اضافه کرد: مسئله ظهور یک امر تدریجی است و بشریت به صورت آنی به این مسئله دست پیدا نخواهد کرد.

ایجاد مقدمات انحراف جامعه در مهدهای کودک و مدارس از سوی دشمن

وی با اشاره به تحقق مقدمات مسئله ظهور در جامعه، افزود: نگاه عبودیت و توجه و درک واقعی مسئله ظهور و مهدویت مرحله به مرحله اتفاق می‌افتد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برنامه ریزی دشمن روی نسل کودک، نوجوان و جوان، بیان کرد: دشمن مقدمات انحراف جامعه را در مهد کودک‌ها و مقاطع ابتدایی جستجو کرده و در این بخش برنامه ریزی کرده است.

آقامیری با بیان اینکه قوائد دنیا در چارچوب تدریج بنا شده است، گفت: هیچ فعل و انفعالی در دنیا یک دفعه‌ای و آنی رخ نمی‌دهد و همه چیز از قائده تدریج تبعیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در قائده تدریج طفره وجود ندارد اما تسریع ممکن است، افزود: رسیدن به هدف تعالی باید مسیرها پیمود اما این پیمودن به نوع وسیله، حرکت و شدت و ضعف آن بستگی دارد.

بشریت به سمت معنویت در حرکت است

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مفاهیم و ادبیات دفاع مقدس به نسل حال و آینده منتقل شود، گفت: خاطرات و سیره وجودی شهدا اطلس ماندگار انقلاب اسلامی است و باید برای آیندگان ثبت و ضبط شود.

حجت‌الاسلام آقامیری با بیان اینکه دشمن کشمیری‌ها در سیستم دارد، اضافه کرد: دشمن برای ضربه زدن و نابود کردن انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وی با بیان اینکه مرحله آخر زمان دوره غیبت کبری بسیار سخت است، افزود: قرآن سوزی، هتک حرمت به مقدسات و ائمه اطهار (ع) مقدمات مرحله آخر زمان هستند.

این کارشناس مسائل دینی، شهدا را تسهیل کننده مسیر ظهور دانست و بیان کرد: خون، یاد، خاطره و حرکت شهدا تسهیل کننده مسیر ظهور است.

آقامیری با بیان اینکه بشریت به سمت معنویت در حرکت است، اضافه کرد: هیچکدام از انبیا الهی همانند امروز پیرو حق و یاران واقعی و الهی نداشتند و جامعه امروز عطر و بوی معنویت می‌دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا