شهرستان ها

یادواره شهدای روحانی در ایلام برگزار می شود

ایلام-رئیس حوزه های علمیه ایلام گفت: یادواره مقام آیت الله حیدری ایلامی و ۱۳ شهید گرانقدر روحانیت استان برگزار می شود.

به زارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام وعد مرادبیگی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های جمعی استان با موضوع برگزاری یادواره شهدای روحانی و تجلیل از مقام شامخ آیت الله حیدری ایلامی اظهار کرد: آیت الله حیدری ایلامی، یک شخصیت علمی تاثیر گذار بود، ایشان در بحث تصویب قانون اساسی از موثرترین افراد برای گنجاندن و تدوین اصل ۱۱۰ به عنوان اصل ولایت فقیه بودند.

وی تصریح کرد: آیت الله حیدری شخصیتی بودند که توانستند به عنوان یک مجتهد در نجف به کرسی استادی برسد که کار بسیار خطیر و بزرگی و جایگاه ویژه ای محسوب می‌شود.

وی افزود: آیت الله حیدری ایلامی اولین کسی بودند که با ارسال نامه به حضرت امام ره، تحرکات صدام مبنی بر آمادگی برای حمله به ایران، آگاه سازی کردند و این نامه بعنوان سند جنگ و تجاوز صدام استفاده شده و می‌شود.

رئیس حوزه‌های علمیه ایلام اضافه کرد: ایلام با ۱۳ شهید روحانی نسبت به تعداد جمعیت روحانیون دهه ۶۰ بیشترین شهید طلبه کشور معادل ۱۰.۵ درصد را دارد که این نسبت در کشور هفت درصد است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس از تعداد ۱۰۳ روحانی در استان ایلام ۸۵ درصد در دفاع مقدس حضور داشتند، ۳ روحانی آزاده ایلامی در دوران مقدس از افتخارات جامعه روحانیت استان ایلام است.

حجت الاسلام مرادبیگی افزود: در یادواره شهدای روحانی و بزرگداشت آیت الله حیدری ایلامی، ضمن حضور خانواده شاهد روحانیت، از طلاب قم، خبرنگاران و جامعه روحانیت استان دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای روحانی، تبیین گر جایگاه روحانیت مبارز در جامعه و به ویژه در بین قشر جوان و نوجوان است، روحانیت در بزنگاه‌های سخت همچون سایر نیروهای جهادی خوش درخشیدند و عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشتند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا