شهرستان ها

یکپارچگی اقوام از مولفه‌های اقتدار ایران است

زنجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هویت ایرانی و اسلامی و یکپارچگی اقوام یکی از مولفه‌های اقتدار ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر یکشنبه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی آیینی سنتی ترک زبانان کشور اظهار کرد: کشور ما از قومیت‌های متعددی تشکیل شده که در کنار هم ملت ایران را تشکیل می‌دهند و هر کدام فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، زبان، گویش و موارد مخصوص به خود را دارند.

وی عظمت ایران را در گرو حضور و انسجام اقوام و مذاهب مختلف دانست و گفت: هویت جزو جدانشدنی اقوام و ملت‌ها است و همین انسجام و یکپارچگی بین اقوام هویت کلی ایران و ملت را شکل می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان یادآور شد: مطالعه تاریخ ایران نشان می‌دهد آذری زبانان جایگاه ویژه‌ای در وقایع متعدد کشور دارند و در برهه‌های مختلف مثل دوران دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه آذری زبانان همواره در خط مقدم دفاع از کیان کشور و تمامیت ارضی کشور حضور داشتند، عنوان کرد: ترک‌زبانان در هشت سال جنگ تحمیلی در کسوت خط شکنان جبهه‌ها حاضر شدند و دیلری آن‌ها زبانزد خاص و عام بود.

رفیعی با اشاره به اینکه دوران مشروطیت نیز به تاریخ‌سازی ترک‌زبانان مزین شده و زنجان با شجاعت رزمندگان غواص خود به دیار غواصان دریادل مشهور است، تصریح کرد: آنچه موجب یکپارچگی کشور بوده مقاومت و هوشیاری و غیرت ملی و دینی آذری زبانان است.

وی هویت ایرانی و اسلامی را یکی از مولفه‌های اقتدار ایران در سطح جهانی برشمرد و گفت: دشمن همواره به دنبال اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها بوده، در حالی که هوشیاری اقوام مختلف ایران در حفظ یکپارچگی به قوام بیشتر کشور کمک کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: کسانی تلاش می‌کنند هویت‌های محلی و بومی را به عنوان اصل با اهداف مغرصانه در مقابل هویت دینی و ملی قرار دهند که خوشبختانه این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

رفیعی با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیست ابراز کرد: امیدواریم روزبه روز شاهد غنای هویت‌های بومی و محلی خود باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا