شهرستان ها

یکی از شاخصه‌های ارزیابی دستگاه‌ها تسهیل در صدور مجوزها است

قزوین- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین گفت: تسهیل در صدور مجوزها از مهمترین شاخص‌های بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدموسی متوسلین شامگاه دوشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان تصریح کرد: این جلسه به بررسی مسائل مهم استان در حوزه تصمیم گیری برای توسعه همه جانبه می‌پردازد و لازم است مدیران جدیت لازم برای حضور در جلسات و استفاده از این ظرفیت را داشته باشند.

این مسئول در ادامه با اشاره به شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی، بیان کرد: شاخص‌های ارزیابی و آسیب‌شناسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ و فرایند شاخص استانی بهبود محیط کسب و کار، باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: یکی از این مهمترین این شاخص‌ها تسهیل صدور مجوز است، گاهی در برخی از دستگاه‌ها فرایند اداری در صدور مجوز به قدری طولانی می‌شود که طرح سرمایه‌گذاری از حیز انتفاع خارج می‌شود، در این حوزه باید چابک سازی صورت گیرد و مجوز در سریع‌ترین زمان صادر شود مگر اینکه موانعی مانند آسیب به محیط زیست وجود داشته باشد.

متوسلین یادآور شد: در این ارزیابی باید تعداد مراجعین و اهمیت دستگاه نیز وزن داده شود تا شاخص ارزیابی به درستی عمل کند، گاهی سازمانی به دلیل تعداد کم مراجعینش و صدور ۱۰۰ درصدی در رده بالای رتبه بندی صدور مجوز قرار می‌گیرد اما سازمانی به دلیل بالای درخواست صدور مجوز و عدم پاسخگویی به بخش محدود آن از نظر ارقام در رده پایین‌تر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان صمت یکی از دستگاه‌هایی است که باید در این حوزه چابک باشد و فرایند طوری طراحی شود که شاهد صدور مجوز در کمترین زمان برای سرمایه گذاری ها در حوزه صنایع و معادن باشیم.

متوسلین در ادامه با اشاره به دستور جلسه بررسی استقرار مجتمع ادارات آوج به منظور تجمیع دستگاه‌های اداری، بیان کرد: یکی از معضلات ما در بخش ساختمان‌های دولتی و طرح تملک دارایی سرمایه‌ای، پروژه‌هایی است که در سنوات گذشته کلنگ‌زنی شده اما به دلیل عدم تأمین اعتبار به سرانجام نرسیده است، در موضوع مجتمع ادارات شهرستان آوج نیز پیشنهاد می‌شود در صورت وجود ساختمان در شهرستان از همان استفاده شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ایجاد مجتمع ادارات و استقرار ادارات مورد نیاز مردم مانند بنیاد شهید، تأمین اجتماعی و اوقاف در آوج ضروری است، و باید به بهترین روش ممکن یا از طریق استفاده از ظرفیت‌های موجود یا مولد سازی ها این امکان در اختیار مردم شهرستان قرار بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا