شهرستان ها

یک و نیم تن جعبه مقوایی غیراستاندارد در استان تهران کشف شده است

تهران- مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد جعبه مقوایی مواد خوراکی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک و نیم تن جعبه مقوایی غیراستاندارد در استان تهران کشف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین طاهری جعبه شیرینی طبق استاندارد ملی ایران شماره ۳۳۴۱، مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشد و مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید، تمرکز، توزیع و فروش فرآورده مذکور بدون علامت استاندارد و یا تأیید سازمان ملی استاندارد ممنوع بوده و کالاهای فاقد علامت استاندارد یا مغایر با الزامات استاندارد توقیف و با متخلفین مطابق قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جعبه‌های شیرینی از ضایعات کاغذ تولید می‌شوند، جهت حفظ سلامتی خود و جامعه، توصیه می‌شود از خرید شیرینی در جعبه‌های تهیه شده از مواد بازیافتی بدون روکش بهداشتی و فاقد علامت و کد ده رقمی استاندارد خودداری کنند و جهت اطمینان از اصالت نشان استاندارد روی جعبه، کد ده رقمی درج شده در ذیل نشان استاندارد را به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنید.

مدیرکل استاندارد استان تهران در پایان یادآور شد از ابتدای سال تا کنون یک و نیم تن جعبه مقوایی غیراستاندارد در استان تهران کشف شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا