شهرستان ها

۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گمرک فولادمبارکه سرمایه‌گذاری شد

اصفهان – مدیرعامل شرکت فولادمبارکه از سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی این شرکت برای طرح توسعه گمرک اختصاصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدیاسر طیب‌نیا ظهر سه شنبه در آئین افتتاح رسمی و آغاز به کار گمرک اختصاصی فولاد مبارکه اظهار کرد: فولادمبارکه یک هزار میلیارد تومان برای این طرح سرمایه گذاری داشته است.

وی گفت: در کشور ما صنایع با مشکلات مختلفی از جمله تحریم‌ها، محدودیت‌های شدید در حوزه‌های منابع، انرژی گاز برق و مشکلاتی در حوزه‌های ارزی و صادرات مواجه هستند و همه این‌ها به این منتج شده که در صنعت فولاد علی رغم رشد خوبی که داشتیم به بهره برداری ۶۵ درصد برسیم و این در حالی است که در فولادمبارکه ضریب بهره برداری به صددرصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه ابراز کرد: نگاه استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها همان نگاهی است که در بازدید ریاست جمهور شهید تاکید شد که در کل شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی دیگر کشور به عنوان الگو بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات آن داخلی‌سازی شده است، اضافه کرد: سال گذشته ۸۸ درصد خریدهای فولاد مبارکه را از محل داخل کشور تأمین شده و از سوی دیگر در مواقعی فولاد مبارکه بدون حضور کارشناسان داخلی نمی‌توانست ساده‌ترین تعمیرات خود را انجام دهد؛ اما با اتکا به دانش متخصصان داخلی، اساسی‌ترین تعمیرات خطوط تولید خود را به دست کارشناسان داخلی انجام می‌دهد.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه امروز در فولاد مبارکه شاهد اجرای ابرپروژه‌هایی نظیر پروژه نورد گرم ۲، تکمیل فازهای دوم و سوم نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی هستیم و طرح‌های بهینه‌سازی خطوط تولید به دست کارشناسان داخلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد و از جمله فولاد مبارکه با محدودیت‌های بزرگی در زمینه‌های آب برق و گاز مواجه هستند، گفت: اگرچه فولاد مبارکه به‌طورکلی صنعت فولاد از صنایع پرمصرف است؛ اما با اجرای سیاست خود تأمینی بسیاری از نیازهای خود را از محل ظرفیت‌های داخلی در حال تأمین کردن است. به‌طوری‌که فولاد مبارکه سال گذشته به لحاظ ایجاد ارزش‌افزوده بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور رتبه دوم را به دست آورد و سال قبل از آن نیز رتبه یک را به دست آورده بود. همچنین فولاد مبارکه امروز بالاترین میزان ایجاد ارزش‌افزوده را در کشور در حال رقم‌زدن است به‌طوری‌که با استخراج سنگ آن از معادن در زنجیره کاملی از خطوط تولید خود محصولاتی بعضاً با بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر ارزش‌افزوده تولید می‌کند حتی با تولید محصولات خاص و ویژه‌ای نظیر استینلس استیل توانسته است تا بیش از هزار برابر ارزش‌افزوده بالاتر از ماده اولیه در داخل کشور ایجاد نماید.

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه سال گذشته با صادرات بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول، رتبه اول در حوزه صادرات محصولات غیرنفتی را به خود اختصاص داد این در حالی است که امروز فولاد مبارکه سهم ۶.۵ درصدی در GDP بخش صنعت و ۱.۵ درصد در جیGDP کل کشور دارد همچنین فولاد مبارکه سال گذشته به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران خود توزیع کرد و در اقصی نقاط کشور نیز ۳۱ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه این صنعت را در دست اجرا دارد همچنین ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات به دولت پرداخت کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا