شهرستان ها

۱۰ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

اراک – طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، ۱۰ شهرستان اراک، ساوه، دلیجان، تفرش، شازند، خنداب، فراهان، آشتیان، محلات و خمین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای شهرهای کشور در اپلیکیشن ماسک که از شنبه ۱۶ بهمن ماه اعمال می‌شود ۱۰ شهرستان اراک، ساوه، دلیجان، تفرش، شازند، خنداب، فراهان، آشتیان، محلات و خمین در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین ۲ شهرستان کمیجان و زرندیه در وضعیت نارنجی هستند. افزایش جهشی ابتلاء به امیکرون و رشد پرشتاب موارد بستری منجر به آغاز موج ششم کرونا در کشور شده است بنابراین وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی نیز همچون اکثر نقاط کشور با سرعت در حال تغییر است.

بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۴۲۷ نفر و فوتی‌ها به ۳ هزار و ۸ نفر رسیده است.

امیکرون در آخرین روزهای پاییز در کشور شناسایی شد و حالا در روزهای سرد سال به دل نگرانی مردم و مسئولان تبدیل شده است. ویروسی که سرعت سرایت آن ١٠ برابر سویه دلتاست و تعداد موارد ابتلاء به آن در کشور و استان مرکزی به سرعت رو به افزایش است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا