شهرستان ها

۱۰ هزار زوج نابارور در مازندران شناسایی شدند/ کمبود نیروی بهداشتی

ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۱۰ هزار و ۵۰۰ زوج نابارور در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این مازندران استان پیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه نخستین نشست ادواری هم‌اندیشی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در جذب دانشجویان بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشکده پزشکی بیشترین جذب دانشجو را داشته است، افزود: دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی با عنوان اینکه اعتبارات ناشی از اصلاح منابع مالی مربوط به استقرار نرم افزار تغذیه در مراکز تابع دانشگاه به توسعه امور رفاهی کارکنان اختصاص یافته است، گفت: کلیه منابع حاصل از بهره‌وری در همه واحدهای تابعه دانشگاه به همان حوزه‌ها باز گردانده می‌شود. باید یاد بگیریم تا بهره‌وری را در مراکز خود بالا ببریم.

غلامی تصریح کرد: ابلاغ اعتبارات عمومی و اختصاصی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی مازندران رشد داشته است و در حوزه اعتبارات سفر ریاست جمهور، جذب ۸۸ درصد اعتبار تحقق یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حوزه بهداشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید پیشگیری در اولویت کار قرار گیرد، افزود: حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند و در این حوزه با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی با اظهار اینکه بیماری‌های قلبی عروقی و غدد از مهم‌ترین علل مرگ در مازندران هستند، افزود: سرطان روده بزرگ نیز از شایع‌ترین سرطان‌ها در استان است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۴۹۹ زوج نابارور در استان شناسایی شدند و اقدامات با ارزشی در این حوزه انجام شده است، اما مازندران استان پیری هست و عوامل خطر در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: برای اولین بار به صورت برخط ارزیابی پزشکان خانواده مازندران انجام شد و به صورت منظم پایش و ارزیابی صورت می‌گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا