شهرستان ها

۱۰ کارگروه برای برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد تشکیل شد

شهرکرد-دبیر اجرایی ستاد برگزاری میهمانی بزرگ خانوادگی غدیر در شهرکرد گفت: ۱۰ کارگروه جهت انجام برنامه‌ریزی و برگزاری میهمانی بزرگ غدیر در شهرکرد تشکیل شده است.

هوشنگ گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اولین اقدام برای برگزاری این میهمانی بزرگ در شهرکرد تشکیل شورای راهبردی عملیات میهمانی غدیر بود که حدود ۷۰ روز پیش این شورا تشکیل شد.

وی افزود: اعضای شورای راهبردی عملیات میهمانی غدیر تعدادی از افراد با تجربه و مؤثر فرهنگی در چهارمحال و بختیاری هستند و وظیفه آن‌ها برنامه‌ریزی و هدایت عملیات میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد است و در این راستا تاکنون جلسات متعددی تشکیل شده است.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد با اشاره به برگزاری بالغ‌بر ۲۰ جلسه هماهنگی توسط شورای راهبردی عملیات میهمانی غدیر، ادامه داد: جلسه با اعضای ستاد استانی میهمانی غدیر به ریاست نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و عضویت استاندار، مدیرکل صدا و سیمای استان، دبیر غدیر استان، فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، فرماندار شهرستان شهرکرد، شهردار شهرکرد و دبیر جبهه فرهنگی استان یکی از این جلسات هماهنگی است همچنین جلسه با اعضای شورای شهر شهرکرد و جلسه با مدیران ادارات و نهادهای مختلف استان برای پشتیبانی امور میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

گنجی عنوان کرد: در رابطه با برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد ۱۰ کارگروه تشکیل شده است برای مثال کارگروه برنامه‌ریزی که وظیفه انجام هماهنگی‌های بالادستی را برعهده دارد، جلسات کارگروه‌ها را پیگیری کرده و دبیرخانه‌ای را در این زمینه پیش‌بینی کرده همچنین وظیفه روابط عمومی و پاسخگویی مردمی را به عهده دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه محتوای میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد، اضافه کرد: این کارگروه محتوای معارفی میهمانی، مسابقات و برنامه‌های ویژه کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان را برعهده دارد همچنین این کارگروه در حال انجام برنامه‌ریزی برای برپایی جایگاه‌ها و استیج‌های اجرای برنامه‌های شاد، نور افشانی، شعرخوانی، اجرای موسیقی و سرود در میهمانی بزرگ خانوادگی غدیر است.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد تصریح کرد: کارگروه بعدی که در رابطه با برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد تشکیل شده کارگروه مواکب و غرفه‌ها است که در حال حاضر ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای برپایی موکب و غرفه‌ها توسط این کارگروه آغاز شده همچنین نقشه استقرار ۲۰۰ موکب تهیه شده که این مواکب از میدان آیت‌الله دهکردی تا چهار راه نیروی انتظامی شهرکرد برپا خواهند شد و خدمات‌رسانی به مردم را در این میهمانی بزرگ انجام می‌دهند.

گنجی یادآور شد: یکی از وظایف کارگروه مواکب و غرفه‌ها فضاسازی برای برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد و شبکه‌سازی مردمی برای خدمت در این مواکب است.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه امنیت، پشتیبانی و انتظامات از دیگر اقدامات صورت گرفته برای برپایی میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد است که وظیفه این کارگروه هماهنگی مباحث امنیت میهمانی و انتظامات مردمی است همچنین این کارگروه هماهنگی با پلیس راهور، پیش‌بینی پارکینگ، پیگیری موضوع پدافند غیرعامل و امور امداد و نجات را پیگیری می‌کند.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد با بیان اینکه کارگروه پذیرایی و اطعام غدیر پنجمین کارگروه تشکیل شده برای برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد است، افزود: کار سازماندهی آشپزخانه، تهیه اقلام اعم از برنج، گوشت و سایر موارد مورد نیاز مواکب، فراخوان کمک مردمی و مشارکت عمومی در اطعام علوی از وظایف این کارگروه است.

گنجی ادامه داد: امسال به همت مردم و خیرین طبخ و توزیع ۳۵ هزار پرس غذا به صورت متمرکز در میهمانی خانوادگی غدیر انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: دعوت از اقشار مختلف مردم و اقناع‌سازی مردم برای کمک و حضور در میهمانی خانوادگی غدیر ششمین کارگروه تشکیل شده است که کار اقناع‌سازی و جلب همکاری ساکنان و اصناف مستقر در بلوار آیت‌الله کاشانی توسط این کارگروه آغاز شده تا با کمک این افراد محیط برای برگزاری این میهمانی بزرگ آماده شود.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد اضافه کرد: جلساتی برای توجیه و اطلاع‌رسانی به مردم در سطح شهر شهرکرد برای اقشار مختلف اعم از اصناف، وکلا، پزشکان، داروخانه‌ها، رانندگان کامیون، هیأت‌های مذهبی، هیأت امنای مساجد و سمن‌های مردمی توسط کارگروه دعوت از اقشار مختلف مردم و اقناع‌سازی مردم برگزار می‌شود.

گنجی تصریح کرد: کارگروه هفتم که از اهمیت بالایی برخوردار است، کارگروه رسانه و تبلیغات است که برنامه‌ریزی برای تبلیغات شهری، تبلیغات در فضای مجازی، همکاری با صدا و سیما و… برعهده این کارگروه قرار دارد همچنین توسط این کارگروه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مستندسازی از این میهمانی بزرگ انجام شده است.

وی یادآور شد: کارگروه رسانه و تبلیغات در حال برنامه‌ریزی جهت تشکیل استودیوی خیابانی برای معرفی میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد است همچنین طراحی پوستر، تعیین شعار، ساخت موشن و کلیپ‌های ویژه از دیگر اقدامات و وظایف این کارگروه به شمار می‌آید.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد بیان کرد: کارگروه هشتم که در راستای برنامه‌ریزی جهت برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد تشکیل شده کارگروه نظارت و ارزشیابی است که وظیفه نظرخواهی از مردم، ارزشیابی از استقرار و خدمات‌رسانی مواکب، دریافت و پاسخگویی به شکایات مردم و نظارت بر اجرای صحیح برنامه‌ریزی‌های عملیات این میهمانی بزرگ را برعهده دارد.

گنجی با اشاره به تشکیل کارگروه بانوان، افزود: این کارگروه با عضویت بانوان فعال و علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف و با هدف اعلام نظرات بانوان و جذب کمک آن‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد تشکیل شده است، در این کارگروه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تشکیل مواکب ویژه بانوان و کودکان انجام می‌شود چراکه ۵۰ درصد جامعه از بانوان تشکیل شده و این حضور آن‌ها در برگزاری این میهمانی اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: کارگروه امور مالی و تأمین هزینه‌های میهمانی خانوادگی غدیر آخرین کارگروه تشکیل شده در این رابطه است که وظیفه دعوت از خیرین برای مشارکت در این کار بزرگ، برآورد مالی و هزینه‌های برگزاری میهمانی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی، غیر نقدی و نذورات مردمی را برعهده دارد.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری میهمانی خانوادگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که ما کلام پیامبر اکرم (ص) در غدیر را درک کنیم و پیام ایشان که ولایت حضرت علی (ع) بود را به دیگران برسانیم و یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری میهمانی خانوادگی غدیر در شهرکرد نیز همین امر است که امیدواریم محقق شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا