شهرستان ها

۱۱۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی احداث می شود

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از احداث ۱۱۰ سازه آبخیزداری در سال جاری در استان خبر داد و گفت: این طرح ها نقش مهمی در کنترل فرسایش خاک و مهار سیلاب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم سازه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب، بیان کرد: پروژه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کنترل فرسایش خاک دارد.

وی ادامه داد: ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی و مقابله با خشکسالی برخی از اهداف اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان است.

نصرآبادی از اجرای ۱۱۰ سازه آبخیزداری در استان از محل اعتبارات ملی در سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در قالب عملیات‌های مکانیکی، انجام می‌شود که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع هفت و نیم میلیون هکتار از عرصه‌های خراسان جنوبی، در ۸۷۰ هزار هکتار از آن عملیات آبخیزداری انجام شده و در بیش از ۴۳ هزار هکتار در حال انجام است.

وی اظهار کرد: ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری و ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه‌های آبخیز و رتبه بندی آن‌ها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی برای اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا