شهرستان ها

۱۱ هزار زوج نابارور در مازندران شناسایی شدند

ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۱۱ هزار زوج نابارور در استان خبر داد و برنامه ریزی برای درمان آن ها را الزامی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل با استاندار مازندران با گرامیداشت یاد شهدای سلامت دانشگاه، موفقیت در کنترل کرونا را مدیون جانفشانی کادر درمان و بهداشت دانست و افزود: استان مازندران بزرگترین شبکه بهداشتی و درمانی کشور را داراست.

وی با اظهار این که قرار گاه جوانی جمعیت دانشگاه نسبت به شناسایی ۱۱ هزار زوج نابارور و برنامه ریزی جهت درمان آنان در راستای افزایش و جوانی جمعیت اقدام کرد، افزود: باید در این زمینه برنامه جامعی داشته باشیم.

وی با عنوان این که تبدیل وضعیت ۸۲۱ نفر در سال گذشته در بخش‌های مختلف ستادی و تابعه دانشگاه انجام شد، اظهار داشت: از ۲۱ پروژه حوزه سلامت با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال در هفته دولت ۱۴۰۱ بهره برداری شد و بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در سال گذشته تخصیص داده شد.

غلامی یادآور شد: همچنین نیمی از بدهی‌های سال گذشته با مدیریت انجام شده تسویه شد و میزان بدهی ۱۲ هزار میلیارد ریالی به شش هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که طی سال گذشته در راستای طرح رایحه خدمت، ۴۶ برنامه ملاقات عمومی برگزار شد و ۱۸۱۰ بازدید از مراکز و پروژه‌های حوزه سلامت استان انجام شد، افزود: همچنین برنامه ریزی لازم برای اجرای ۱۵ پروژه حوزه سلامت در بحث مولد سازی انجام شد.

وی زمان بهره برداری از بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی تنکابن را شهریور ماه ذکر کرد و گفت: بیمارستان رازی قائم شهر در اردیبهشت ماه و عملیات ساخت بیمارستان ۱۱۰۰ تختخوابی تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود.

غلامی با عنوان این که در زمینه کنترل بیماری دیابت، فشار خون و سرطان‌ها در سال ۱۴۰۱ فعالیت‌های خوبی انجام شد، گفت: اجرای پرونده الکترونیک در سطح یک به طور کامل انجام شد و سطح دو در حال تکمیل است و در حوزه آموزش، مجوز راه اندازی ده رشته جدید اخذ شد و راه اندازی دانشکده طب سنتی و دانشکده توانبخشی از برنامه‌های مهم معاونت آموزشی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا