شهرستان ها

۱۲ هزار گلستانی در روز نخست کنکور با هم رقابت کردند

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: همزمان با سراسر ‌کشور و در روز نخست آزمون کنکور ۱۲ هزار و ۱۹۱ گلستانی دررشته تجربی و زبان خارجی با هم رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شعبان شتایی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در گلستان ۲۴ هزار و ۱۲۹ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۱ داوطلب زن (۶۱ درصد) و ۹ هزار و ۴۳۸ داوطلب مرد (۳۹ درصد) هستند که در مجموع نسبت به آزمون تیرماه ۱۴٠۱، شاهد کاهش ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفری تعداد داوطلبان در استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و رییس نمایندگان تام الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون افزود: صبح و عصر امروز (پنجشنبه) ۱۲ هزار و ۱۹۱ گلستانی در روز نخست کنکور در رشته‌های تجربی و زبان خارجی با هم رقابت کردند.

وی ادامه داد: هزار و ۵۹۲ در گروه ریاضی، ۱۰ هزار و ۹۲۲ د اوطلب در گروه تجربی، ۹ هزار و ۶۲۹ در گروه انسانی، هزار و ۲۶۹ نفر در گروه زبان‌های خارجی و ۷۱۷ گروه هنر در گلستان با هم رقابت می‌کنند.

شتایی بیان کرد: کنکور امسال در ۱۳ شهرستان، ۲۳ حوزه اصلی و ۵۹ حوزه فرعی در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح جمعه و آزمون داوطلبان گروه هنر عصر جمعه (۳۰ دی) برگزار می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا